افتتاح ۸۹ مدرسه در استان سیستان و بلوچستان همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: ۸۹ مدرسه با اعتبار ۸۷۲ میلیارد ریال گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر این استان آماده افتتاح است.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، رضا سرحدی نیا با بیان اینکه این مدارس شامل ۳۱۱ کلاس درس می‌شود اظهارداشت: سیستان و بلوچستان اولین استانی بود که در زمینه نوسازی مدارس سند توسعه طراحی کرد و به کشور ارائه داد.

وی گفت: ما در سال گذشته تعداد کلاس‌های واگذاری را به عدد چهار رقمی یعنی ۱۲۰۰ کلاس رساندیم و بنا داریم همین اقدام ادامه پیدا کند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان بیان کرد: پارسال ۵۰ درصد کلاس‌های خشت و گلی کشور در این استان بود که با لطف خداوند در پایان سال گذشته تمامی مدارس خشت و گلی تعطیل شد.

وی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

سرحدی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس در سیستان و بلوچستان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

منبع: ایرنا

231334