مسؤول سازمان بسیج سازندگی:

استکبار جهانی با ما جنگ تمدنی دارد

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور: استعمار و استکبار جهانی که نمونه بارز آن آمریکا است، با ما جنگی تمدنی دارد و با اصل انقلاب اسلامی و حکومت صالحین مخالف است.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سردار محمد زهرایی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح یک هزار پروژه عمرانی محرومیت زدایی و ۱۳۹ تعاونی اشتغالزایی بسیج سازندگی استان فارس، کل کار بسیج را برای مردم کار مردم و به خاطر مردم دانست و اظهار داشت: امروز یک هزار پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی و ۱۳۹ تعاونی اشتغال‌زایی مردم‌یار بسیج سازندگی استان فارس با رمز «یا صاحب‌الزمان» افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز شرکت‌های چندملیتی نمونه بارزی از زالو صفتی هستند و استعمار و استثمار می‌کنند، تصریح کرد: استعمار و استکبار جهانی که نمونه بارز آن آمریکاست، با ما جنگی تمدنی دارد و با اصل انقلاب اسلامی و حکومت صالحین مخالفند؛ همانگونه که در زمان امام حسن مجتبی (ع)، حکومت را به حق و اهلش ندادند و این را از آل پیامبر گرفتند.

سردار زهرایی معتقد است که دومین بحثی که استکبار با جوامع اسلامی دارد، نفوذ بر قلب‌ها، و رابطه بین امام و امت است؛ این اسلام را با فقه سیاسی، اسلام اجتماعی، اسلام فرهنگی، و حاکمیت، حاکمیت اسلامی است که برنمی‌تابند و دشمنی ما با دشمن، دشمنی تمدنی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه تمدن غرب رو به افول است و اسلام، در صدر قرار دارد؛ با تصریح بر اینکه آنها به دنبال مبارزه با تمدن اسلامی و زدودن آن هستن، گفت: آمریکا به عنوان نمونه استکبار جهانی است و هر جمهوری هم که بیاید برای ما فرقی نمی‌کند؛ چراکه ماهیتاً با تمدن اسلامی مشکل دارند و هر کار می‌کنند تا این تمدن شکل نگیرد.

وی با تأکید بر اینکه در اسلام، جوهره ذاتی افراد مهم است نه بیرون و ظواهر آن، و این دقیقاً برعکس تمدن غرب است، ادامه داد: آمریکا خیال کرد اگر "حاج قاسم" و دیگر شهدا را شهید کند، آنها دیگر تمام می‌شوند؛ اما دیدیم که این گونه نبود.

سردار زهرایی، نمونه بارز ترویج تفکر و مکتب حاج قاسم را این دانست که ما سال گذشته خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم ۱۲ هزار گروه ثبت شده داشتیم که قریب به ۵۰۰ هزار جهادگر در آن سازماندهی شده بودند و در آن دیدار آقا فرمودند که اینها قلیل و فقط ۱۵ درصد جامعه جوان هستند و شما باید به دنبال حضور همه جوانان و سازماندهی همه جوانان در گروه‌های جهادی باشید؛ و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم قریب به ۵۲ هزار گروه جهادی در سامانه بسیج سازندگی سازماندهی و ثبت شدند که این ۴ دلیل داشت.

وی، دلیل اول را چنین بیان کرد: پس از دیدار با مقام معظم رهبری، ثبت و شکل‌گیری گروه‌های جهادی، شتاب بیشتری گرفت و این، اولین دلیل شروع شتاب سازماندهی و تقویت گروه‌های جهادی بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، یک دلیل برای ثبت گروه‌ها و حرکت جوانان به سمت کارهای جهادی بود و ما در کمترین زمان پس از شهادت حاج قاسم، قریب به ۱۰ هزار گروه جهادی در سامانه بسیج سازندگی ثبت و فعالیت کردند و چندین تعاونی صندوق‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زا افتتاح شد.

سردار زهرایی با تصریح بر اینکه این امر نشان داد که هر قطره خون شهید سلیمانی صدها گروه جهادی به جمعیت جمهوری اسلامی اضافه شد، ادامه داد: بعد از شهادت شهید فخری‌زاده نیز خیلی از این گروه‌های جهادی علمی راه‌اندازی شد و آنها به سراغ ما می‌آمدند و این یک جهشی در شکل‌گیری گروه‌های علمی تخصصی بود.

وی افزود: کرونا ویروس منحوس به شکل یک دشمن دیده شد و این تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان ویروس منحوس، باعث شد گروه‌های جهادی، کرونا را به عنوان یک دشمن ببیند و به این دشمن حمله کنند؛ پس طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و رویکرد اصلی را طراحی کردند که ما را از حالت درمان به پیشگیری، یا از حالت آفندی و پدافندی در مقابل کرونا حرکت داد و این ورود گروه‌های جهادی، به مصداق جنگ اراده‌ها بود؛ و ما دیدیم که گروه‌های جهادی در این عرصه جانفشانی‌ها کردند.

زهرایی گفت: متأسفانه امروز سرعت محرومیت زایی از محرومیت‌زدایی بیشتر است و ما باید از محرومیت‌زدایی پیشی بگیریم؛ با حرکت گروه‌های جهادی، قوانین محرومیت‌ها، آدم‌های محرومیت‌ها، تفکرهای محرومیت زا و مناطق محروم باید توسط گروه‌های جهادی کنترل و کم شود.

وی تأکید کرد: موانع محرومیت‌زدایی جلوگیری از محرومیت‌زا بودن این مولفه‌هاست و قطعاً با همکاری گروه‌های جهادی این موضوع حل خواهد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی، تصریح کرد: نقطه پایان ما در نظام ستمشاهی، فقر مطلق بود؛ ولی امروز فقر نسبی داریم؛ یک روزی آرمان ما کشیدن یک راه خاکی برای یک روستا بود، و آن را می‌گفتند محرومیت رفع شده است؛ اما امروز برای رفع محرومیت در روستاها، تکمیل زنجیره ارزشی برای اشتغال‌زایی و حل مسائل روستاهاست.

231311