22 پروژه راهداری در خراسان رضوی آماده بهره برداری است

مدیر کل راهداری و حمل و قل جاده ای خراسان رضوی گفت: ۶۴۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار در قالب ۲۲ پروژه به مناسبت دهه مبارک فجر در این استان آماده بهره برداری است.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، ابراهیم نصری افزود: ۱۱ مورد از این طرح ها مربوط به پروژه های افتتاحی آسفالت راه روستایی با ۱۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار برای احداث ۲۸.۷ کیلومتر جاده روستایی است.

وی گفت: بهره برداری از سه باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در شهرستانهای تربت جام، مشهد و سبزوار با سرمایه گذاری بخش خصوصی از دیگر طرح های آماده افتتاح این اداره کل در دهه مبارک فجر است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: روکش آسفالت، روکش به روش جاده به روش میکرو سرفسینگ، ایمن سازی راه ها، ایجاد روشنایی و احداث دیوار و پل باکسی از دیگر طرحهای آماده بهره برداری در طول راه های بین شهری و روستایی خراسان رضوی است.

نصری گفت: خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور در مقایسه با دیگر استانها از نظر طول راهها قرار دارد.

استان شش میلیون و ۹۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع (۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ هکتار)، هفت درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد.

خراسان رضوی شامل ۳۳ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است.

منبع: ایرنا

231309

مطالب مرتبط