پویش راه اندازی خانه کودک

راه‌اندازی ۵ خانه کودک در استان ایلام

از سوی جامعه‌ی ایلامیان مرکز (ج ا م)، جام بانوان، پنج خانه کودک در استان ایلام، به نیت توسل به پنج تن (ع)، راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، این پنج خانه به نام خانه کودک قدح در شهرستان دره‌شهر با مشارکت و یادبود مرحوم شیخ علیرضا عباسی، خانه کودک شارا در شهرستان هلیلان.گلدره و با همت خانم دکتر شیلر کی، و خانه کودک هانا در سرآب‌باغ آبدانان و با همت آقای مهدی حیدری فرماندار دماوند، روستای گنداب آبدانان به همت دکتر قدرت‌ طاهری، بخش پهله‌ی زرین‌آباد با همکاری خانم آزادی مربی موفق تیم فوتبال زنان پهله، مناسب‌سازی و تجهیز شدند.

دکتر مهین عباسی مسئول جامعه‌ی بانوان ایلامی مرکز گفت: این پنج مرکز با برنامه‌ریزی جامعه‌ی ایلامیان مرکز (ج‌ام بانوان) و مشارکت اعضای این تشکل مردم نهاد و به منظور نشاط‌بخشی و کمک فرهنگی به هم‌استانیهای ساکن در نقاط محروم انجام پذیرفت که با توجه به اینکه در شرایط نامساعد اقتصادی، اولین اقلامی که از سبد خرید خانوارها حذف می‌شود، اقلام فرهنگی هستند و این موضوع زیبنده‌ی استانی با پیشینه‌ی فرهنگی، تاریخی و تمدنی ایلام نمی‌باشد، این تصمیم اخذ و عملیاتی شد.

ضمنا کارگاههای پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی ماهانه در خانه‌های مزبور و کتابخانه‌ها باحضور مشاورین و متخصصین برگزار خواهد شد .

فاز دوم در سال ۱۴۰۰ با توسل به دوازده امام (ع) کلید خواهد خورد.

231279