معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین مطرح کرد؛

‍ لزوم هم افزایی همگانی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه

منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: در بحث خودکشی ها، آسیب ها باید شناسایی شود بستر های خودکشی را باید از بین ببریم و در این مسیر در دسترس نبودن دارو ها و ممنوعیت فروش قرص برنج از سوی عطاری ها باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش سایت خبری پرسون ازقزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در کارگروه سلامت و امنیت غذایی بیان کرد: دخانیات، یک آسیب مالی، روانی و جانی است که سلامت جسم و جان را در معرض خطر قرار می دهد.

معاون حبیبی گفت: در مقابله با حذف قلیان جزو استان های اول هستیم و با وجود همه فشار ها در مقابل این امر ایستادم، چرا که دخانیات مسیر ورود به مواد مخدر است و آسیب های استعمال دخانیات به هر شکل، نیاز به آگاهی بخشی و فرهنگ سازی دارد لذا باید بحث آموزش را جدی بگیریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: هزینه دسترسی به سیگار باید بالا باشد و در راستای فرهنگ سازی این بحث باید فرهنگیان و کارمندان پیش قدم باشند و در همین خصوص باید با شعار اداره بدون دخانیات،شهر و کوچه بدون دخانیات، یک کار تبلیغی با همکاری و تعامل همگانی باید در جهت کاهش مصرف گام های اساسی برداشته شود.

حبیبی در ادامه با اشاره پیشگیری از اقدام به خودکشی عنوان کرد : در بحث خودکشی ها، آسیب ها باید شناسایی شود بستر های خودکشی را باید از بین ببریم و در این مسیر در دسترس نبودن دارو ها و ممنوعیت فروش قرص برنج از سوی عطاری ها باید با جدیت پیگیری شود.

معاون سیاسی وامنیتی استاندار قزوین بیان کرد: باید بستر های خود کشی شناسایی شود و دستگاه های فرهنگی مسوول ایجاد برنامه های فرهنگی مناسب در راستای غنی سازی اوقات فراغت به ویژه برای جوانان و نوجوانان داشته باشند.

حسین رستمی

231278