مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

مشکل کم ابی با افزایش ظرفیت انتقال آب از حرمک به زاهدان کمتر می شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای طرح افزایش ظرفیت انتقال آب از حرمک به زاهدان امکان افزایش ظرفیت آب در شبکه شهری این شهر فراهم و تابستان سال آینده مشکل کم آبی کمتر می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از سیستان و بلوچستان، علیرضا قاسمی با اشاره به اینکه طرح افزایش ظرفیت انتقال آب از حرمک به زاهدان آغاز شده اظهارداشت: در راستای تامین آب این شهر با توجه به کمبودهایی که ما در تابستان هر سال داریم برنامه ریزی شد که ظرفیت انتقال آب از خط اول زابل به زاهدان افزایش داده شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده در طرح افزایش ظرفیت انتقال آب از حرمک ۲۵۰ تا ۲۰۰ لیتر بر ثانیه امکان انتقال وجود دارد افزود: از محل تنش آبی کشور اعتبارات بسیار خوبی را گرفتیم که در این راستا سال گذشته حدود ۴۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که بیشتر آن به پروژه آبرسانی از حرمک اختصاص پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای این کار نیاز بود که نقاطی از خط یک و ۲ با هم اتصال پیدا کند گفت: با توجه به این افزایش ظرفیتی که خواهیم داشت و ۲۰۰ لیتر در ثانیه که در آب شیرین کن ایجاد شده و اسفند افتتاح خواهیم کرد پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ تا ۴۲۰ لیتر در ثانیه از کمبودمان را برای تابستان ۱۴۰۰ جبران کنیم که به نسبت سال گذشته ما را در شرایط بسیار بهتری قرار می‌دهد.

وی افزود: با توجه به جبران بخشی از کمبود آب شهر زاهدان در پیک مصرف شرکت آب و فاضلاب نسبت به اتصال بخشی از خط دوم انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان به خط انتقال اول برای تامین افزایش آب ورودی به تصفیه‌خانه آب اقدام کرده است.

قاسمی با بیان اینکه با اتصال این خطوط میزان دبی آب افزایش یافته و در جهت جبران تنها بخشی از کمبود آب شهر زاهدان در تابستان کمک می‌کند تصریح کرد: تنها راه رفع این کمبود به صورت دائمی و ۱۰۰ درصد اجرا و تکمیل طرح انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان است که کارفرمای آن شرکت نیست و این طرح چندین سال زمان می‌برد تا تکمیل شود.

منبع: ایرنا

231142