مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در زندان شهرکرد افتتاح شد

مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در زندان شهرکرد همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، افتتاح شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از چهارمحال و بختیاری، فرانک کبیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح این مرکز گفت: مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی در زندان شهرکرد در راستای ایجاد فرصت آموزشی فنی و مهارتی برای زندانیان افتتاح شد.

وی افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای زمینه اشتغال زندانیان را برای ورود به جامعه پس از آزادی را فراهم می‌کند.

کبیری اضافه کرد: این مرکز بر اساس دستورالعمل ابلاغی راهبری مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی زندانیان فعال شد تا زمینه اشتغال و کسب درآمد مددجویان و همچنین احساس سر زندگی و کارآمدی در آنان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در این مرکز چهار کارگاه آموزش فنی و حرفه‌ای فعال شده است تا زمینه فعالیت در محیط کار واقعی برای زندانیان فراهم شود.

کبیری با اشاره به اینکه ارائه کارت مهارت پس از گذراندن دوره آموزشی و شرکت آزمون برای آموزش گیرندگان فنی وحرفه‌ای صادر می‌شود گفت: براساس آسیب‌شناسی که انجام شده درصد بالای از زندانیانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند موفق به قبولی در آزمون مهارت نمی‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری به رایزنی برای رفع این مشکل و صدور گواهینامه مهارت برای زندانیان تاکید کرد و افزود: آموزش گیرندگان باید به صورت پروژه محور معرفی شوند تا پس از گذراندن آزمون عملی و موفقیت در آزمون موفق به دریافت گواهینامه خواهند شد.

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه زندانیان فرصت بسیار زیادی را برای فراگیری حرفه دارند گفت: ۱۷ رشته در زندان پیش‌بینی و امکانات و تجیهزات آن نیز فراهم شده است.

وی افزود: امسال یک هزار زندانی برای شرکت در این دوره‌ها ثبت نام کردند و آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

حیدری اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی که در زندان برای حرفه آموزی از سوی فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی برگزار می‌شود، زمینه ایجاد اشتغال و آموزش حرفه را در زمانی که این افراد در زندان هستند، فراهم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

231121