مونسان:

مردم منتظر خبر ثبت جهانی سیراف باشند

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این وزارتخانه در حال آماده کردن پرونده برای ثبت جهانی سیراف و چند بندرنوار ساحلی جنوب کشور است در همین ارتباط مردم منتظر اعلام خبر ثبت این بندر مهم تاریخی باشند.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، علی اصغر مونسان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح هشت طرح گردشگری و میراث فرهنگی بوشهر در بندر کنگان به خبرنگاران اعلام کرد: بندر سیراف به عنوان یک شهر با تاریخ چند هزار ساله و بسیاربسیار مهم پذیرفته شده‌است.

وی یادآور شد: البته با توجه به اینکه هر کشوری سالی یک سهمیه ثبت جهانی دارد بنابراین مردم ایران در جریان باشند با این همه داشته تاریخی در سراسر کشور با مطالبات به حق مردم روبرو هستیم.

وزیر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به دریا به عنوان ظرفیت‌ مهم گردشگری در استان بوشهر اضافه کرد: بوشهر استانی تاریخی با عمارت‌ها و بناهای تاریخی متعدد است و علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی دارای قابلیت‌های بی‌نظیر گردشگری است و می‌توان این استان را به قطب گردشگری دریایی تبدیل کرد.

وی یادآور شد: اقدام‌های خوبی در زمینه گردشگری دریایی شروع شد و برای تقویت این نوع صنعت این فعالیت‌ها حمایت می‌شود.

مونسان اضافه کرد: آمارهای گردشگری در بوشهر به شدت رشد داشته است و این استان ساحلی امروز تبدیل به مقصد گردشگری شده، هرچند معتقد هستیم ظرفیت‌های آن بیش از این است.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری در بوشهر می‌تواند در کنار قطب انرژی بودن به عنوان یک مزیت بی نظیر برای مردم باشد و منجر به ایجاد اشتغال شود.

231069