مدیرعامل شرکت گاز فارس اعلام کرد:

افزایش مصرف گاز در ایام کرونا

مدیرعامل شرکت ملی گاز استان فارس گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر ۳۱۶ پروژه گازرسانی با اعتباری معادل ۳۱۳ میلیارد تومان در فارس به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، غلامعباس حسینی سه‌شنبه ۱۴ بهمن در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و میلاد مسعود حضرت فاطمه(س)، گفت: در ایام‌الله دهه فجر گازرسانی به 2 شهر "فدامی" و "برجی"، ۷۹ روستا و ۲۳۵ واحد صنعتی، انجام خواهد شد.

او از اجرای بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ انشعاب گاز در سطح استان خبر داد و افزود: هفت هزار و ۵۰۰ خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

حسینی بیان کرد: ۴۲ پروژه نیز با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان از دهه فجر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، این طرح‌ها شامل گازرسانی به یک شهر و ۴۱ روستا خواهد بود.

او با اشاره به ضریب بهره مندی استان فارس از گاز طبیعی، گفت: هم‌اکنون ۹۶ درصد خانوارهای شهری و روستایی فارس از نعمت گاز برخوردار هستند و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا تا پایان سال ۹۹، ضریب بهره مندی استان به طور میانگین به ۹۷ درصد خواهد رسید.

حسینی همچنین تعداد روستاهای مشمول گازرسانی در فارس را 2395 روستا اعلام و اضافه کرد: با بهره برداری از روستاهای در دست اجرا ضریب برخورداری از گاز طبیعی در بخش روستایی به ۹۵.۹ درصد خواهد رسید.

او همچنین در تشریح گاز رسانی به شهرهای استان فارس گفت: از تعداد ۱۱۰ شهرستان در سطح استان تاکنون به ۱۰۲ شهر گازرسانی شده و ۸ شهر در دست اجراست و با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا، ضریب بهره مندی شهری استان به ۹۸.۹ درصد می‌رسد.

حسینی تعداد کل واحدهای صنعتی استان فارس را ۹622 واحد اعلام و بیان کرد: گازرسانی به ۶۱۵ واحد صنعتی هنوز انجام نشده، عملیات گازرسانی به 1129 واحد صنعتی اجرایی شده و مابقی صنایع که شامل 7878 واحد می‌شود، گازرسانی شده است.

این مقام مسئول در استان فارس با اشاره به وجود 138 جایگاه سوخت سی ان جی در این استان، گفت: عملیات گازرسانی به ۱۳۳ جایگاه تاکنون انجام شده، کار برای گازرسانی به 4 جایگاه در دست اجراست و تنها یک جایگاه باقی مانده است.

حسینی گفت: شرکت گاز فارس مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از کارخانجات سیمان و کاشی و ۱۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان مطالبه دارد.

او همچنین با بیان اینکه طرح رایگان شدن قبوض گاز مشترکان کم مصرف از ۱۶ آبان آغاز شده و تا ۱۹ فروردین ادامه دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به مصرف به نسبت مصرف سال‌های گذشته گاز توسط مشترکان خانگی ۳۰ درصد مشمول این طرح رایگان شود.

حسینی گفت: از سال آینده به مشترکانی که نسبت به سال‌های قبل ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند، ۱۰ درصد تخفیف گاز بهاء اختصاص می‌یابد و در صورتی که افزایش ۱۵ درصدی مصرف داشته باشند، مشمول جریمه خواهند شد.

حسینی با بیان اینکه بیماری کرونا موجب افزایش میزان مصرف گاز توسط مشترکان شده است، گفت: امسال میزان مصرف گاز خانگی در کشور ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد که ۳ درصد آن مربوط به مباحث توسعه‌ای و مابقی مربوط به بحث بیماری کرونا بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس همچنین گفت: باتوجه به اینکه بحث کنتور هوشمند به نتیجه نرسید، لذا طرح کنتورهای ارتقاء یافته جایگزین آن شده و در دست اجرا قرار گرفته است.

231038