ریپل بیشترین رشد روزانه در سه سال اخیر را تجربه کرد؛ موفقیت گروه تلگرام ۲۰۰,۰۰۰ نفری در پامپ

در ۲۴ ساعت گذشته قیمت ریپل با جهشی قابل‌توجه توانست بیشترین صعود یک‌روزه خود از سال ۲۰۱۷ را تجربه کند. طبق گزارش‌ها، یک گروه تلگرامی با ۲۰۰,۰۰۰ نفر عضو عامل این افزایش قیمت بوده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، افزایش قیمت ریپل هم مشابه جهش سهام گیم استاپ (GameStop)، ناشی از ورود برنامه‌ریزی‌شده سرمایه‌گذاران خرد به بازار بوده است. در این مدت، قیمت ریپل با صعودی ۵۶ درصدی توانست به ۰.۵۰۹ دلار برسد که بیشترین قیمت این ارز دیجیتال از ماه آذر است. شایان ذکر است که جهش ۵۶ درصدی قیمت ریپل، بیشترین صعود یک‌روزه این ارز دیجیتال از دسامبر ۲۰۱۷ است.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که یک گروه تلگرامی با ۲۰۰,۰۰۰ عضو با نام «خرید و نگه‌داری ریپل» عامل این صعود قیمت باشد. این گروه که روز شنبه ایجاد شده بود، به‌سرعت به ۲۰۰,۰۰۰ عضو رسید. رسیدن به سقف اعضا باعث شد تا یک گروه جدید با لینکی متفاوت و نامی مشابه ایجاد شود.

گروه پامپ ریپل

جیهان چو (Jehan Chu)، هم‌بنیان‌گذار و مدیر کنتیک کپیتال (Kenetic Capital)، در مصاحبه‌ای گفت:

گروه‌های پامپ از روی انجمن پامپ وال استریت بتس (WallStreetBets) [در ردیت] شکل گرفته‌اند و حالا چشم از دوج کوین برداشته و به‌سمت ریپل حرکت کرده‌اند.

پامپ و دامپ‌های کلاسیک در بازار ارزهای دیجیتال و مخصوصاً بازار ریپل که لشکری از دنبال‌کنندگان و طرفداران دارد، اتفاق جدیدی به حساب نمی‌آید؛ اما شاید بتوان گفت که انجمن وال استریت بتس انگیزه‌ای تازه به آنها داده است. این انجمن در ردیت از گروهی از معامله‌گران روزانه آماتور تشکیل شده است که در یک اقدام برنامه‌ریزی‌شده، اقدام به خرید سهام گیم استاپ کردند. این مسئله باعث شد تا بسیاری از موقعیت‌های شورت سرمایه‌گذاران لیکویید شود. در این میان بسیاری از صندوق‌های پوششی ضررهای هنگفتی کردند.

جهش ۴۰۰ درصدی گیم استاپ باعث شد تا توجه قانون‌گذاران بازارهای مالی آمریکا هم جلب شود و کمیسیون بورس آمریکا (SEC) اعلام کرد که این مسئله را پیگیری خواهد کرد. از سوی دیگر، قیمت دوج کوین هم یک روز پیش از پامپ ریپل با صعودی ۸۰۰ درصدی همراه شده بود. داده‌های تازه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد و تاکتیک‌های خرید جمعی در حال بازگشت به بازار هستند؛ این یعنی می‌توان انتظار بازار غیرمتمرکزتر داشت.

هنوز مشخص نیست که اعضای این گروه تلگرامی به توصیه گردانندگان توجه کرده‌ و ریپل‌های خود را نگه داشته‌اند یا نه.

در حال حاضر هر واحد ریپل در محدوده ۰.۶۴ دلار معامله می‌شود. ریپل در هفته‌های گذشته درگیر یک دعوی قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بوده است. این مسئله ماه گذشته باعث شد تا قیمت ریپل سقوطی چشمگیر داشته باشد.

230860

مطالب مرتبط