کسب رتبه دوم شهرداری ارومیه بین کلانشهرهای کشور در ارائه خدمات الکترونیکی

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری ارومیه در سطح کشور در حوزه ارایه خدمات الکترونیک حایز رتبه دوم کشوری بوده و این شهر جزء پنج شهر پایلوت شهر هوشمند کشور است.

به گزارش پرسون، حسین بخشایشی در آیین رونمایی از فاز اول سامانه شهروندسپاری منطقه پنج شهرداری ارومیه اظهار داشت: شهرداری ارومیه در سطح کشور در حوزه ارایه خدمات الکترونیک، دارای رتبه دوم کشوری بوده و این شهر شامل پنج شهر اول هوشمند کشور است.

وی تصریح کرد: راه اندازی سامانه شهروندسپاری باعث کاهش تجمع شهروندان در مناطق شهرداری و در نتیجه کاهش شیوع کرونا می‌شود که موجب ارتقا سلامتی شهروندان است.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: بستر و زیر ساخت دسترسی به خدمات الکترونیکی فراهم شده است اما تحقق این مهم نیاز به فرهنگ سازی دارد.

قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی با اشاره به عملکرد درخشان سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه در مقایسه با سایر کلانشهرها نیز در این مراسم اظهار داشت: تمام فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات استان از سوی ما رصد می‌شود و در این راستا از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه تشکر می کنم که در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار عملکرد درخشانی نشان داده اند.

وی افزود: فیبر نوری زیرساخت اصلی شهر هوشمند است و شهرداری ارومیه با ایجاد زیرساخت فیبرنوری اختصاصی، تمام بستر لازم برای توسعه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند را فراهم کرد و این اتفاق بسیار مثبتی برای آینده شهر ارومیه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی بیان کرد: سلامت جسمی و روانی، کاهش ترافیک، پیشگیری از معضلات زیست محیطی، افزایش بهره وری اقتصادی و کاهش هزینه ها از جمله مزایای ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری است که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرد.

اجرای کامل سامانه شهروندسپاری برای اولین بار در ارومیه

یاسر اسدپور رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در این آیین رونمایی یادآور شد : امروز اتفاق خیلی بزرگی در ارومیه رقم می خورد و برای اولین بار در سطح کشور سامانه شهروندسپاری به صورت کامل اجرا می شود.

وی افزود: امروز در سطح منطقه پنج به صورت کامل استعلامات شهرسازی برون سپاری شده و از طرفی در تمام دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمی آموزش‌های لازم از سوی سازمان ارائه شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: امید است بتوانیم تا پایان سال با حمایت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری در تمامی مناطق پنج گانه سامانه شهروندسپاری را به صورت کامل راه اندازی کنیم و ان شاء الله بتوانیم سال آینده صدور پروانه و مجوز ساخت را نیز برون سپاری کنیم.

اسدپور خاطرنشان کرد: هدف شهر و شهرداری هوشمند مهیا کردن زندگی بهتر و آسایش و رفاه برای شهروندان است و اگر بتوانیم با استفاده از گسترش هرچه بیشتر خدمات الکترونیکی قدمی در این راستا برداریم موفق عمل کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این سامانه تمامی خدمات حوزه شهرسازی و استعلامات مربوطه، شهروندسپاری و همچنین برون سپاری شد و دیگر مراجعه حضوری به شهرداری در حوزه های مرتبط با این موضوع را شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام/.

230853