۱۷۵ میلیارد ریال تسهیلات به شهرداری‌های خراسان رضوی اختصاص یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از اختصاص ۱۷۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه با نرخ سود چهار درصد به شهرداری‌های شهر‌های کم برخوردار استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، سیدکمال الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ۱۷۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در جهت اجرای طرح‌های درآمدزا و خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: از کل تسهیلات مزبور ۳۰ میلیارد ریال سهم شهرداری درگز، ۵۰ میلیارد ریال سهم شهرداری لطف آباد، ۱۵ میلیارد ریال سهم شهرداری ریوش و ۲۰ میلیارد ریال هم سهم هر یک از شهرداری‌های احمدآباد، صولت، یونسی و نصرآباد شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اعطای تسهیلات قرض الحسنه به شهرداری‌های لطف آباد، ریوش و درگز به منظور عمل به مصوبات سفر استاندار به شهر‌های مزبور بوده است.

میرجعفریان به بررسی تقاضای یکی از شهرداری‌ها مبنی بر راه‌اندازی کارخانه آسفالت پرداخت و بیان کرد: کارخانه باید حداقل در سال ۸۰ هزار تن تولید آسفالت داشته باشد و کمتر از این میزان تولید و حتی در قالب سنگ شکن، توجیه اقتصادی ندارد لذا به جای کارخانه آسفالت بهتر است در حوزه کارگاه تولید قطعات بتنی سرمایه گذاری شود.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در خصوص معادن و فرآوری ظرفیت‌های معدنی به ویژه سنگ‌های تزئینی و قیمتی، همچنین شناسایی ظرفیت‌های گردشگری هر منطقه و سرمایه‌گذاری در این خصوص از سوی شهرداری‌ها می‌تواند بازده بهتری داشته باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه ایجاد ایستگاه‌های سی. ان. جی از سوی شهرداری‌ها کاملا غیراقتصادی است و بهتر است سرمایه گذاری در این حوزه به بخش خصوصی واگذار شود.

میرجعفریان با تاکید بر سرمایه‌گذاری شهرداری‌ها در بخش‌های درآمدزایی پایدار اظهار کرد: در مجموع شهرداری‌ها باید روی بخش‌هایی که فرآوری و ارزش افزوده بالایی دارند و درآمد پایدار ایجاد می‌کنند سرمایه گذاری کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها اراضی در اختیار دارند که می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، از این محل ارزش افزوده و درآمد پایداری برای خود ایجاد کنند و با صدور مجوز‌های مربوطه، واگذاری زمین را به حداکثر ارزش افزوده برسانند.

230796