تا 3 سال آینده؛

نیاز مبرم به کسب 700 میلیارد اعتبار برای انجام پروژه در سالجاری/ بازارچه مرزی «خسروی» به خطوط ریلی می پیوندد

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: با برنامه های صورت گرفته، مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین تا 3 ساله آینده به راه آهن کشوری وصل می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: استفاده از راه آهن برای انتقال کالا بسیار به صرفه است و هم در زمان و هم هزینه صرفه جویی بسیار بالایی دارد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: بنابراین یکی از اولویت های ما اتصال مرز خسروی به خطوط راه آهن و بعد از آن امتداد بخشیدن به راه آهن مذکور به استان خانقین عراق و سپس بندر لاذقیه می باشد.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در صورت عملی شدن این طرح بزرگ کرمانشاه در بسیاری جهات توسعه خواهد یافت و به یک مرکز اقتصادی بزرگ در غرب و حتی کل کشور تبدیل خواهد شد.

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بعد از قطار کرمانشاه ـ اسلام آبادغرب کار ریل گاز به سمت بازارچه مرزی خسروی آغاز می شود، تاکید کرد: در حال حاضر در بحث پیشرفت راه آهن به سمت مرز خسروی از پیشرفت 20 درصدی برخوردار هستیم.

سالاری در پایان سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر باید تا پایان سال جاری اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان برای ادامه کار راه آهن خسروی تامین کنیم.

جلیلیان ـ استان کرمانشاه

230504