در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

جشنواره موسیقی در «پیاده راه فردوسی» و «بوستان موسیقی» سنندج برگزار شود

عبیدالله رستمی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با ارسال نامه به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار برگزاری جشنواره های موسیقی در پیاده راه فردوسی و بوستان موسیقی شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، عبیدالله رستمی؛ مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان با ارسال نامه از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد با توجه به اینکه سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو به ثبت رسیده و همچنین ظرفیت برگزاری اجرای گروه های موسیقی در پیاده راه فردوسی و بوستان موسیقی فراهم شده است نسبت به برگزاری بخشی از جشنواره های موسیقی نظیر فجر، مقامی و نواحی، موسیقی اقوام ایرانی و همچنین جشنواره موسیقی هند و اروپایی مساعت کند.

رستمی عنوان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی به شبکه شهر های خلاق یونسکو پیوست و این امر ضرورت تمرکز برنامه های کلان موسیقی و همچنین در ترویج موسیقی ایرانی مقامی و نواحی تاثیر گذار است.

وی افزود: معرفی بیشتر موسیقی ایران زمین در کمک به گردشگری هنری ودر ارتقاء ارز آوری ملی و اقتصاد هنر نیز تاثیر گذار است.

رستمی گفت: با توجه به اینکه امسال با همت شهرداری سنندج طرح پیاده راه فردوسی اجرا شده وهمچنین بوستان موسیقی در سنندج راه اندازی شده می تواند ظرفیت مناسبی برای اجرای برگزاری جشنواره های موسیقی باشد.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی درخواست کرده است که در خصوص برگزاری بخشی از جشنواره های موسیقی نظیر جشنواره موسیقی فجر، موسیقی مقامی و نواحی، جشنواره های اقوام ایرانی و جشنواره موسیقی هند ـ اروپایی در سنندج مساعدت کند.

عباسعلی ـ استان کردستان

230481