رشد بی سابقه تتر

عرضه تتر (USDT Tether) به ۲۵ میلیارد دلار می رسد، که بیش از ۷۵ درصد از کل عرضه استیبل کوین ها یا همان توکن های با پشتوانه با ارزش ثابت را تشکیل می دهد.

به گزارش سایت خبری پرسون از شرکت تجزیه و تحلیل کریپتو کوانت (Crypto Quant) ، ذخایر (USDT) در اکسچنج ها به بالاترین حد خود رسیده است.

تتر دومین موج بزرگ خود در انتشار ماهیانه از سال ۲۰۲۰ ثبت کرد.

درصد سهم تتر در دیفای (DeFi) نیز تقریبا به بالاترین حد خود رسیده است.

در راستای پیشی گرفتن استیبل کوین از معیار ۲۵ میلیارد دلار، . پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) ، مدیر ارشد فناوری تتر با کریپتو بریفینگ چنین گفت: ” این آخرین نقطه عطف، نشان دهنده اعتماد و محبوبیت روزافزون تتر است “

رشد بی سابقه تتر

در ژانویه ۲۰۲۱، میزان عرضه (USDT) از ۲۱.۰۷ میلیارد دلار به ۲۵ میلیارد دلار افزایش یافت که ۳.۸ میلیارد رشد داشته است و این دومین مورد پس از انتشار ماهانه در سپتامبر سال گذشته است. عرضه (USDT) در طی سپتامبر ۲۰۲۰ با شروع چاپ در ۳۰ آگوست سال ۲۰۲۰، با ۵.۵ میلیارد افزایش یافت و کل عرضه آن نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار بود.

علی رغم دادخواست رسیدگی، که ترس از فروش رمز ارز را در ابتدای ماه ایجاد می کند، این شرکت همچنان به انتشار توکن های جدید ادامه می دهد.میزان عرضه تتر در ابتدای سال ۲۰۲۰ ۴.۱ میلیارد بود. پس از سقوط بازار جهانی به دلیل بحران نقدینگی ناشی از کووید ۱۹، انتشار آن در ماه مارس تسریع شد.
استیبل کوین به طور پیوسته با نرخ ۱٫۶ میلیارد در هر ماه از زمان سقوط کووید۱۹ رشد کرده است.

بازگشت دیفای به روند

رابطه نزدیک بازارهای دیفای و عرضه (USDT) در قراردادهای هوشمند با افزایش ورودی در ماه جاری کاملا مشهود است.

پس از آرام شدن بازار دیفای در سپتامبر ۲۰۲۰ درصد تتر در قراردادهای هوشمند از ۱۰٪ به ۶٪ سقوط کرد.

قیمت توکن های دیفای از ۶ نوامبر سال ۲۰۲۰ برگشت، اما تتر تا قبل از شروع ماه جاری در دیفای افزایش پیدا کرد.

سهم این شرکت در دیفای در ماه ژانویه افزایش یافت و از افزایش در جولای و سپتامبر سال گذشته پیروی کرد.

از ۳.۸ میلیارد توکن منتشر شده در ژانویه ، ۱.۳۴ میلیارد دلار (۳۵٪) به دیفای بازگشت.

و در آخر به این نکته نیز اشاره میشود که ذخایر اکسچنج ها از ۳.۱ میلیارد (USDT) به ۴.۱۲ میلیارد (USDT) رسیده است، که بالاترین رقم برای استیبل کوین است.بخشی از این رشد ذخایر، ناشی از فروش گسترده ارزهای دیجیتال است. با این وجود، این موضوع نشانگر این است حجم گسترده ای از این پول ها در حاشیه و در انتظار خرید ارزهای دیجیتال در کمترین قیمت هستند.

230267