سریال «هری پاتر» ساخته می‌شود

ورایتی اعلام کرد یک سریال لایو اکشن از دنیای «هری پاتر» ساخته می‌شود که اکنون در مراحل اولیه قرار دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون، یک مجموعه تلویزیونی از دنیای «هری پاتر» از سوی HBO Max در مراحل اولیه تولید و توسعه قرار دارد.

برای مدت‌ها شایعاتی به وجود آمده بود که سریالی در دنیای جادوگری هری پاتر ساخته می‌شود. حالا اعلام شده است که برنامه برای ساخت این سریال در حال پیشروی است. اگرچه تاکنون نویسنده یا فرد خلاقی به این پروژه اضافه نشده است، اما به گفته برخی منابع، صحبت‌هایی با چند نویسنده صورت گرفته تا در این سریال حضور داشته باشند. هنوز صحبتی درباره این موضوع که سریال بر چه داستانی متمرکز خواهد بود و در چه خط زمانی از داستان‌ هری پاتر می‌گذرد، صورت نگرفته است.

البته با وجود اینکه ساخت این سریال به وسیله منابع مختلف تایید شده و گفته می‌شود در مراحل اولیه قرار دارد، کمپانی برادران وارنر سرویس HBO Max و در بیانیه‌ای به ورایتی اعلام می‌کند که هیچ سریالی در این استودیو یا سرویس استریمش در حال تولید وجود ندارد.

مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های تاریخ محسوب می‌شود. هفت کتاب این مجموعه ۵۰۰ میلیون نسخه در سراسر دنیال فروش داشته است. سپس از این مجموعه مورد استقبال، هشت فیلم سینمایی هم ساخته شد که در مجموع گیشه جهانی در حدود ۸ میلیارد دلار فروش داشته اند. دو فیلم فرعی هم با عنوان «جانوران شگفت انگیز» ساخته شده و قرار است قسمت سوم آن نیز در سال ۲۰۲۲ راهی سینما‌ها شود.

اما این مجموعه سینمایی به دور از جنجال نیز نبوده است. مدتی قبل بود که جی. کی. رولینگ بابت توئیت هایش مورد انتقاد قرار گرفت. اخیراً نیز جانی دپ که یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم در «جانوران شگفت انگیز» را بازی می‌کرد، بعد از شکست در دادگاه از بازی در این مجموعه سینمایی کنار کشید. بعد از مدتی مدس میکلسن جایگزین او شد.

شبکه HBO Max، در حال حاضر ساخت سریال‌های متفاوتی را در دست ساخت دارد. «فانوس سبز» و «لیگ عدالت تاریک» از جمله این آثار هستند.

230039