وزیر علوم:

تصمیم شورای سنجش مبنی بر برگزار نشدن کنکور نظام قدیم کاملا قانونی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو مبنی بر برگزار نشدن کنکور نظام قدیم را کاملا قانونی دانست و گفت:‌ سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم بر قانونی بودن این تصمیم تاکید کرده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، برخی از نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بر برگزاری کنکور ۱۴۰۰ برای داوطلبان نظام قدیم تاکید دارند، این در حالی است که شورای سنجش و پذیرش دانشجو اعلام کرده بود که کنکور ۹۹ آخرین کنکور برای نظام قدیمی ها است و از سال ۱۴۰۰ این داوطلبان باید بر اساس منابع نظام جدید در آزمون سراسری شرکت کنند.

منصور غلامی وزیر علوم، روز دوشنبه درباره برگزار نشدن کنکور ۱۴۰۰ برای نظام قدیم ها، اظهار داشت: در کمیسیون اصل ۹۰ که حضور داشتیم، موضوع نظام قدیم ها مورد بررسی قرار گرفت و شورای سنجش و پذیرش دانشجو هم پیش از این سه بار این موضوع را بررسی کرده است.

وی با بیان اینکه برگزار نشدن کنکور نظام قدیم سه سال به تعویق افتاده است، تاکید کرد: تنها تقاضایی که از وزارت علوم شد، مبنی بر بررسی مجدد این درخواست بود اما هیچ قولی برای برگزاری دوباره کنکور نظام قدیم داده نشده است و آزمون ۱۴۰۰ برای نظام قدیم ها برگزار نمی شود.

229873