سومین نمایشگاه بین‌المللی خرما در شیراز برگزار می‌شود

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سومین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته خرما از روز سه شنبه هفتم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس با حضور مقامات ملی و استانی آغاز به کار می‌کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، علیرضا واحدی پور در این باره گفت: این نمایشگاه با حضور صاحبان صنایع خرما از استان‌های خرماخیز و صنعتی با برپایی بیش از 65 غرفه در سالن سرپوشیده حافظ فعالیت می کند.

به گفته وی، شعار این نمایشگاه "تولید پایدار، اشتغال پایدار و صادرات پایدار با پیوند بین حلقه های زنجیره ارزش خرما" است.

واحدی پور افزود: کارشناسان با تجربه و خبره سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در زمان برپایی نمایشگاه در غرفه این سازمان حضور خواهند یافت و به بازدیدکنندگان مشاوره علمی، فنی، تخصصی و اداری را ارائه می دهند.

وی، گریزی به ضرورت حفظ سلامت بازدیدکنندگان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در محل نمایشگاه زد و گفت: به همت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز، سامانه برخط صدور بلیت رایگان بازدید از این نمایشگاه راه اندازی شده و بازدید صرفا با تهیه بلیت امکان‌پذیر است.

واحدی پور افزود: شیوه دریافت بلیت این نمایشگاه کاملاً رایگان بوده و متقاضیان می‌توانند برای دریافت آن به وب‌سایت شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس به نشانی www.farsfair.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: استان فارس در زمینه صنایع فرآوری و بسته بندی خرما در جنوب کشور مقام اول را دارد.

واحدی پور با اشاره به اینکه بیش از 65 واحد دارای پروانه بهره برداری بسته بندی و فرآوری خرما در استان فارس فعالیت می کند، ابراز کرد: واحدهای مذکور با ظرفیتی بالغ بر 34 هزار تن، اشتغال زایی 513 نفر و با سرمایه گذاری 872 میلیارد ریال فعال هستند.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه حضور بازدیدکنندگان مشروط به استفاده از ماسک و دستکش است، تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کووید-19، این رویداد با رعایت کامل الزامات سلامت محیط و فاصله‌گذاری اجتماعی، طراحی و اجرا می شود.

سومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی تجهیزات و صنایع وابسته خرما از روز سه شنبه هفتم تا جمعه دهم بهمن ماه از ساعت 15 الی 20 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

229819