در ارسنجان؛

کارگاه آموزشی هرس درختان انار برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان: در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده بین سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل محیط زیست فارس در خصوص برنامه عملیاتی کشاورزی پایدار در حوزه تالاب بختگان، کارگاه آموزشی هرس درختان انار برگزار شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سید ناصر حسینی در این باره افزود: این کارگاه یک روزه با هدف مهارت‌آموزی باغداران منطقه گمبان، با همکاری صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و شرکت تعاونی تولید شهرستان ارسنجان، در یکی از باغات منطقه گمبان برگزار گردید.
وی اظهار کرد: در این دوره آموزشی در رابطه با ﻫﺮس و ﺗﺮﺑﯿﺖ اوﻟﯿﻪ ﻧﻬﺎل، انواع هرس (هرس فرم‌دهی و هرس باردهی )، ﻫﺮس زﻣﺴﺘﺎﻧﻪ ﯾﺎ ﻫﺮس ﺧﺸﮏ، ﻫﺮس ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻧﻪ ﯾﺎ ﻫﺮس ﺳﺒﺰ و سایر مسایل مرتبط با هرس توسط رضا علی ملک حسینی کارشناس مسئول باغبانی جهاد کشاورزی ارسنجان آموزش و در پایان، کارگاه آموزشی عملیات هرس به صورت عملی به باغدارن نشان داده شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان در پایان با اشاره به مفاد تفاهم نامه منعقده برای باغداران، خواستار همکاری تمامی کشاورزان و اهالی روستاهای حوزه تالاب بختگان در جهت رسیدن به کشاورزی پایدار وبرگزاری هفتگی کلاس ها وکارگاههای آموزشی مختلف با عناوین مرتبط در این منطقه شد.

229793