مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین:

بیش از ۱۰۰برنامه فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای در دهه فجر اجرا می شود



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری هم‌زمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسونازقزوین، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین در جلسه ستاد دهه فجر استان قزوین در محل استانداری با اعلام این خبر، گفت: هم‌زمانی چهل و دومین جشن انقلاب با چهل‌سالگی دفاع مقدس و ایام میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ انقلاب، فرهنگ فاطمی و فرهنگ ایثار و شهادت است که بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: مسئولیت کمیته فرهنگی هنری ستاد استانی دهه فجر با این اداره کل است و در همین راستا بیش از ۱۰۰ برنامه تخصصی جهت اجرا در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طراحی‌شده که بستر اجرای بخش عمده‌ای از آنها فضای مجازی و رسانه ای خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی تاکیدکرد: با توجه به شرایط سخت کرونایی در طول یکسال گذشته رویکرد برنامه ها باید شاد و متنوع و در راستای ایجاد نشاط و شادابی، امید و انگیزه در بین اقشار مختلف مردم باشد. لذا در این راستا اجرای جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در سطح استان، برگزاری برنامه های متنوع توسط هنرمندان با رویکرد فضای مجازی، تجدید میثاق اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با آرمانهای امام و انقلاب و شهدا در گلزار شهدا، رونمایی از کتب منتشرشده سال جاری به‌ویژه کتب دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه عکس، خوشنویسی و هنرهای تجسمی با موضوع انقلاب در همه شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، راه اندازی پویش های مردمی و استانی با استفاده از ظرفیت فعالان فضای مجازی و نشریات محلی استان در جهت تولید محتوای متناسب ازجمله برنامه‌های است که در دهه فجر سال جاری اجرا می‌شود.

اسماعیلی درادامه عنوان کرد: از دیگر برنامه‌هایی که هم‌زمان با دهه فجر اجرا می‌شود می‌توان به برگزاری عصر شعر با موضوع انقلاب، تجلیل از مقام زن و مادر به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، برگزاری جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی، برگزاری جشنواره محراب عاشقی با موضوع نماز و نیایش، برگزاری جشنواره فیلم فجر، برگزاری جشنواره انقلاب در آیینه قرآن و عترت، برگزاری جشنواره پوستر مادرانه اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در فضای مجازی، برپایی محافل و پویش‌های قرآنی، رونمایی از آثار و کلیپ ها و نماهنگ های تولیدی، اجرای تئاتر و موسیقی با رویکرد فضای مجازی، مسابقات متنوع فرهنگی از برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی دهه فجر است.

اسماعیلی تاکید کرد: زبان فرهنگ و هنر گویاترین و بهترین زبان برای بیان و ترویج ارزش های انقلابی و اعتقادی است و تمامی مسئولین باید در جهت استفاده بهینه از این ظرفیت اهتمام جدی داشته باشند.

229634

مطالب مرتبط