مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین مطرح کرد؛

افزایش استفاده از فضای مجازی/ لزوم یادگیری سواد رسانه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین عنوان کرد؛ برای در امان ماندن از آسیب های فضای مجازی لازم است خانواده‌ها مهارت زندگی در فضای مجازی را یاد بگیرند.

به گزارش سایت خبری پرسون ازقزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور فرهنگی واجتماعی استانداری قزوین در نشست ستاد هماهنگی و راهبری عفاف و حجاب استان قزوین گفت: شیوع کرونا استفاده خانواده‌ها به ویژه نوجوانان و جوانان را از فضای مجازی افزایش داده و لازم است در این شرایط افراد سواد رسانه‌ای و آموزش‌های لازم کار با این فضا را فرا بگیرند تا مشکلی دامن گیر آنها نشود.

مدیرکل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری قزوین عنوان کرد:کسب مهارت‌های کار با آموزش فضای مجازی می‌تواند آسیب‌های موجود در بخش عفاف و حجاب را کمرنگ کند، عنوان کرد: دستگاه‌های فرهنگی به ویژه صداوسیما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های علمیه برای تولید محتوا در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب رسالت مهمی دارند.

این مسوول با بیان اینکه ۳۳ دستگاه براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه پیشبرد فرهنگ عفاف و حجاب وظیفه دارند، بیان کرد: دستگاه‌ها باید انجام وظایف خود را در این بخش که حوزه‌ای فرهنگی،اجتماعی،اخلاقی و فراجنسیتی به شمار می‌رود، جدی‌تر بگیرند.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین عنوان کرد: با شماره مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب و تعیین وظیفه در این خصوص برای دستگاه‌های مختلف اجرایی، تشریح کرد: پیرو این مصوبات، دبیرخانه شورای عفاف و حجاب استان فعالیت دستگاه‌ها را در این حوزه به شکل مستمر پایش و رصد می‌کند.

این مسوول بیان کرد:معرفی نمایندگان ثابت و تام الاختیار در فرمانداری‌ها، تشکیل نشست‌های آموزشی و توجیهی برای رابطان و نمایندگان عفاف و حجاب دستگاه‌ها، تشکیل تیم‌های ارزیابی و صدور احکام بازرسی و انجام بازرسی از دستگاه‌ها از دیگر فعالیت‌های انجام شده در دبیرخانه ستاد عفاف و حجاب استان قزوین بوده است.

درادامه گفت: فعالیت ۱۵ تشکل مردم نهاد قزوین در حوزه ترویج عفاف و حجاب فعالیت می کنند.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در ادامه با اشاره به نقش سازمان‌های مردم نهاد در کمک به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، عنوان کرد: در همین رابطه طی سال‌های اخیر چندین سمن به ثبت رسیده‌اند و در حال حاضر ۱۵ سازمان مردم نهاد در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

مدیر کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری قزوین با اشاره به تنوع فرهنگی میان شهروندان استان‌های مختلف کشور، بیان کرد: در حال حاضر رصد و پایش عفاف و حجاب با یک مدل و شاخص واحد سنجیده می‌شود که بهتر است مسائل فرهنگی و اجتماعی بومی نیز در این خصوص دخالت داده شود.

229633