رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه اعلام کرد:

رهایی جوان محکوم به اعدام با گذشت اولیاء دم از مجازات

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه اعلام کرد: با تلاش کارکنان شعبه‌ی ۴۵ شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه پرونده یک قتل که ۶ سال پیش در شهرستان کرمانشاه رخ داده بود، با رضایت اولیاء دم به صلح و سازش ختم شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، جبار تجری رئیس شورا‌های حل اختلاف استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: در این پرونده حدود ۶ سال پیش مقتول به صورت نامعلومی با چند کارگر که در یکی از محلات کرمانشاه مشغول ساخت و ساز بوده اند، درگیر شده و براثر این درگیری، یکی از طرفین دعوا کشته می شود که بعد از رسیدگی قانونی حکم قصاص برای متهم به قتل صادر و قطعیت پیدا می کند.

جبار تجری افزود: با در خواست خانواده قاتل پرونده در آبان ماه سال جاری توسط قاضی شعبه سوم دادگاه کیفری یک به شورای حل اختلاف ارسال و سپس به شعبه ۴۵ ستاد تالیف قلوب ارجاع شد که از همان لحظه پیگیری امر صلح و سازش در دستور کار شعبه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد اولیاء دم پرونده پیچیدگی خاصی داشت و این امر هماهنگی بین اولیاء دم و دعوت آن‌ها به صلح و سازش را مشکل‌ کرده بود که نهایتاٌ در دی ماه سال جاری بعد از گذشت دو ماه با تلاش شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب رضایت بی قید و شرط اولیاء دم مبنی بر گذشت از قصاص قاتل حاصل و پرونده ختم به سازش شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف کرمانشاه گفت: تحقق این اقدام در کنار دیگر پرونده‌های مصالحه از مهمترین دستاورد‌های این نهاد بوده که حاصل تلاش بی دریغ اعضا و کارکنان شعبه‌ی ۴۵ شورا‌های حل اختلاف استان است.

تجری با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است از اقدام انسان دوستانه خانواده مقتول که با گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند، قدردانی کرد.

229626