سیاست مشابه بایدن در مورد چاپ پول/ رؤسای بانک فدرال رزرو تغییر نکردند

بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده، هر 12 رئیس بانک فدرال رزرو ایالات متحده تا 5 سال دیگر هم در سمت‌های خود باقی خواهند ماند.

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس اعلامیه مطبوعاتی روز گذشته، هر 12 رئیس بانک فدرال رزرو و معاونان فعلی آن‌ها، برای 5 سال دیگر در سمت‌های خود منصوب شدند که این روند توسط لایل برینارد (Lael Brainard)، رئیس بانک مرکزی فدرال رزرو، نظارت شد.

بانک‌های رزرو تنها به تصویب سیاست‌های مالی بانک فدرال نپرداخته و رهبران آن، در تصمیمات سیاسی کشور نیز نقش دارند. این امر بدان معناست که افراد پشت پرده ایجاد سیاست‌های مالی توسط فدرال رزرو که در دولت ترامپ حضور داشتند باید در دولت بایدن نیز حضور داشته باشند.

در نتیجه، به منظور کنترل اقتصاد در زمان رکود، بانک فدرال ممکن است در بازه زمانی 2021 تا 2026، مجدداً به چاپ دلار متوسل شود. با وجود اینکه ممکن است این اقدام با فشار قانون‌گذاران جدید دموکرات، به ویژه در مورد نابرابری‌های اقتصادی، روبرو شود، نمی‌توان پایین نگه داشتن نرخ بهره را از پیامدهای اعمال این قانون دانست، زیرا این اقدام باعث افزایش تورم خواهد شد.

این استراتژی‌ها توسط طرفداران بیت‌کوین که عموماً از تورم ایجاد شده از سوی دولت ناراضی بوده و نوسانات قیمتی موجود را نیز تحمل کرده‌اند، مورد انتقاد قرار گرفته است، زیرا این افراد بر این باورند که این اقدامات موجب توانایی دولت در کاهش ارزش پول مردم خواهد شد.

هم‌زمان با افت بازارهای سهام در ماه مارس 2020 میلادی، در واکنش به همه‌گیری ویروس کرونا، بانک فدرال رزرو یک تریلیون دلار به منظور پرداخت وام‌های کوتاه‌مدت چاپ کرد. این بانک همچنین پیش از پایان سال 2020 میلادی، با چاپ بیش از 3 تریلیون دلار، ترازنامه خود را حدود 75 درصد افزایش داد.

با توجه به افزایش نرخ بیکاری، هجوم گسترده پول نقد هنوز بر تورم تأثیری نداشته است. زمانی که بسیاری از مردم پول کمتری برای خرید کالاها و خدمات دارند، قیمت‌ها ثابت می‌مانند.

جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس بانک فدرال رزرو ایالات متحده، طی یک سخنرانی در ماه آگوست سال گذشته میلادی، دلیل غیرعقلانی افزایش تورم را توضیح داده و اظهار داشت: اگر میزان تورم خیلی پایین بماند، فدرال رزرو فرصت کمتری برای کاهش نرخ بهره در طول رکود اقتصادی به منظور افزایش اشتغال خواهد داشت و از طرفی، این امر موجب کاهش توانایی ما برای تثبیت اقتصاد از طریق کاهش نرخ بهره خواهد شد.

به عبارت دیگر، بانک فدرال توانایی کمتری برای مدیریت بحران‌های آینده این چنینی خواهد داشت. تفکر اصلی اقتصاد در مورد تورم، میزان آن است. تورم بیش از حد مخرب بوده، اما میزان کافی آن می‌تواند برای اقتصاد مفید باشد.

Binance نیز با این نظریه موافق است. این صرافی، در مقاله‌ای در مورد تورم نوشت: تأثیرات تورم به حدی زیاد است که با گذر زمان، شاهد افزایش قیمت‌ها و به تبع آن افزایش هزینه‌های زندگی هستیم. این امر پدیده‌ای است که آن را پذیرفته‌ایم. در صورتی که تورم به درستی کنترل شود، می‌تواند برای اقتصاد مفید باشد.

منبع: کریپتولند

با این حال بسیاری از طرفداران بیت‌کوین به دولت‌ها در مورد کنترل درست تورم اعتماد ندارند، زیرا چاپ پول در شرایط عادی اقتصادی، بسیار وسوسه انگیز است.

در ماه مارس سال 2020 میلادی، اریک وورهیس (Erik Voorhees)، مدیرعامل شرکت Shapeshift در گفتگو با Decrypt اظهار داشت: عرضه فیات همیشه نامحدود بوده است. بانک‌های مرکزی هرگز چاپ آن را متوقف نخواهند کرد که همین امر موج کاهش هرساله ارزش آن شده. آنچه اکنون تغییر کرده سرعت چاپ آن است. دولتمردان تصمیم گرفته‌اند که تا هر اندازه که می‌توانند پول فیات چاپ کنند.

229623