حبس و جزای نقدی در انتظار شکارچیان قوچ و میش در همدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: شکارچیان یک راس قوچ و میش وحشی در همدان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند و احکام حبس و جزای نقدی در انتظار این متخلفان است.

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید شعبانلو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان عنوان کرد: در پی تماس فردی با یگان حفاظت محیط زیست و نیز شنیده شدن صدای گلوله توسط محیط بانان منطقه حفاظت شده نشر همدان؛ ماموران حفاظت محیط زیست هنگام گشت زنی با ۲ نفر روبرو شدند و در حوالی مکان حضور آنها نیز یک دستگاه دوربین شکاری، لاشه یک راس قوچ وحشی و یک چفیه آغشته به خون مشاهده شد.

وی ادامه داد: متهمان در برخورد اولیه اظهاراتی مبنی بر چرای دام و شغل چوپانی داشتند که با تحقیقات بیشتر مشخص شد این افراد بدون دام بوده و به چوپانی اشتغال ندارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان بیان کرد: شاهد این اتفاق عنوان کرد که پس از شنیدن صدای شلیک گلوله متوجه ۲ شکارچی شده که در جستجو برای یافتن لاشه حیوان هستند.

وی اظهار کرد: با معرفی متهمان به مراجع قضایی و اجرای ماده ۱۲ قانون شکار و صید، یکی از متهمان به یک سال حبس و دیگری به پرداخت ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

شعبانلو خاطرنشان کرد: یکی از متهمان پیشتر نیز به جرم نگه داری اسلحه شکاری غیر مجاز به ۶ ماه حبس و بابت شکار سه راس قوچ و میش وحشی به ۲ سال حبس محکوم شده بود.

منبع: محیط زیست همدان

229551