شهروندان ایلامی در امر اهدای خون مشارکت کنند

مدیر کل انتقال خون استان ایلام گفت: از مردم استان ایلام خواستاریم در صورتی که دارای شرایط اهدای خون هستند، به منظور اهدای خون اقدام نمایند.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، اکبری دهبالایی مدیر کل انتقال خون استان ایلام گفت: متاسفانه در پی شیوع ویروس کرونا با کاهش آمار مراجعه و خونگیری مواجه شده‌ایم ، به نحوی که طی ۱۰ ماه اول امسال ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۸ درصد کاهش آمار خونگیری را داشته ایم که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مسائل و مشکلاتی در امر خدمت رسانی به نیازمندان به فرآورده‌های خونی شود.

وی ادامه داد: از مردم شریف استان ایلام خواستاریم در صورتی که دارای شرایط اهدای خون هستند، با در دست داشتن کارت ملی خود به مرکز اهدای خون استان مراجعه کنند.

اکبری دهبالایی اظهار کرد: بیماران فراوانی از جمله بیماران هموفیلی ، بیمارانی که نیازمند اعمال جراحی هستند ، بیماران تالاسمی و غیره وجود دارند که نیازمند فراورده‌های خونی هستند و در صورت نبود فرآورده‌های خونی با مشکلات فراوانی مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: ما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که تمام دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود و مردم به هیچ عنوان نگران ابتلا به ویروس کرونا در مراکز انتقال خون نباشند.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام مطرح کرد: همکاران ما با بالاترین سطوح بهداشتی و تجهیزاتی که در حال حاضر در کشور وجود دارد، این آمادگی را دارند که از همه افرادی که در نظر دارند در این امر خیر شرکت کنند پذیرش داشته باشند.

دهبالایی در رابطه با شرایط اهدای خون نیز اظهار کرد: افرادی که بالای ۱۸ سال و زیر ۶۵ سال سن دارند با حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، می‌توانند در مراکز انتقال خون حضور پیدا کنند و سایر شرایط اهدای خون نیز در حضور پزشکی که در مراکز انتقال خون است بررسی خواهد شد و چنانچه شخص حائز شرایط اهدای خون باشد، می‌تواند اهدای خون را انجام دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

229477