گریک رایت مدعی خالق بیت کوین است

کریگ رایت مدعی است که خالق بیتکوین است و هر دو دامنه اصلی بیتکوین میبایست وایت پیپر را از وب سایت خود حذف کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، تاجر استرالیایی که مدت هاست ادعا میکند ساتوشی ناکاموتو است با دو وب سایت اصلی این ارز دیجیتال تماس گرفته و مدعی است که او مالک بیتکوین و وایت پیپر منتشر شده است.

سر خط خبرها

صاحبان دامنه اصلی وب سایت بیتکوین نامه هایی از وکلای کریگ استیون رایت دریافت کرده اند، بر اساس یادداشتی که امروز توسطاین وب سایت پست شد.

این سایت می گوید که رایت ، ادعای کپی رایت را بر روی وایت پیپر بیت کوین و نام بیت کوین ارائه داده است. او همچنین مدعی است که ساتوشی ناکاموتو است.

دامنه bitcoincore.org دیروز وایت پیپر را از سایت خود حذف کرد، اما (Bitcoin.org) تسلیم نشده است.

کریگ رایت در حال مبارزه برای اثبات ادعای خود است.

این بار وکلای وی با ادعای نقض حق چاپ در سپید نامه بیت کوین با (Bitcoin.org) و (Bitcoincore.org) تماس گرفته اند.

تاجر استرالیایی دومین بار است که چنین ادعایی در مورد وایت پیپر بیتکوین را مطرح کرده است.

کریگ استیون رایت دست از مبارزه برنمی دارد

بر اساس یادداشتی که امروز در (Bitcoin.org) منتشر شد، وکلای تاجر استرالیایی ادعا کردند که حق مالکیت معنوی توسط این وب سایت ها نقض شده است.

سال هاست که رایت مدعی هویت پشت این نام مستعار یعنی ناکاماتو است

در دسامبر سال ۲۰۱۵، دو تحقیق مشابه توسط Wired و Gizmodo نشان داد که رایت احتمالاً مخترع بیت کوین Bitcoin بوده‌است. گزارش‌های بعدی، با این حال، نگرانی‌هایی را مبنی بر اینکه رایت درگیر یک جعل دقیق بوده‌است، مطرح کرد.ساعاتی پس از آنکه Wired به انتشار ادعاهای خود پرداخت، خانه رایت در گوردون، نیو ساوت ولز و یک ملک تجاری مرتبط در Ryde ,New South Wales توسط پلیس فدرال استرالیا مورد حمله قرار گرفت. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این حمله بخشی از تحقیقات ادارهٔ مالیات استرالیا بوده‌است.

در ۲ می ۲۰۱۶، بی‌بی‌سی و اکونومیست مقالاتی را منتشر کردند که در آن ادعا می‌کردند رایت با استفاده از کلیدهای کریپتوگرافی ایجاد شده در روزهای ابتدایی توسعه بیت کوین، پیام‌هایی را به صورت دیجیتالی امضا کرده‌است. این کلیدها به‌طور جدایی ناپذیری با بلاک‌های بیت کوین که به گفته آنها توسط Satoshi Nakamoto ایجاد یا ماین شده‌است، پیوند دارند.

در همان روز، یک وبلاگ در پستی در وب سایت www.drcraigwright.net رایت را با ساتوشی مرتبط کرد و پیامی را با ضمیمه امضای کریپتوگرافیک ارسال کرد. محقق امنیتی Dan Kaminsky در وبلاگ خود گفت که ادعای رایت یک کلاهبرداری است و Jeff Garzik، توسعه دهنده بیت کوین، تأیید کرد که مدارکی که توسط رایت ارائه شده‌است، هیچ چیزی را اثبات نمی‌کند. Jordan Pearson و Lorenzo Franceschi-Bicchierai گفتند: “رایت به سادگی از یک امضای قدیمی از معامله بیت کوین که در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی انجام شده بود استفاده کرده‌است.

او همچنین ادعا کرده است که مالک چندین آدرس بیتکوین در صرافی MT.GOX بوده است، که این آدرس ها جزء بیت کوین های به سرقت رفته از کمپانی MT.GOX در سال ۲۰۱۱ بوده استبا این وجود، بسیاری از علاقه مندان به رمز ارزها همچنان به ادعای مطرح شده از سمت او تردید دارند.

همانطور که (Bitcoin.org) امروز متذکر شد، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) یک کلید عمومی (PGP) شناخته شده دارد، بنابراین از نظر رمزنگاری ممکن است کسی تأیید کند که ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) است. بسیاری از کسانی که در صحت ادعاهای رایت (Wright) شک دارند می گویند اگر او خالق بیت کوین (Bitcoin)باشد، وی قادر به تولید کلید خصوصی ناکاموتو خواهد بود.

پاسخ های متضاد به نامه رایت

(Bitcoin.org) در واکنش به این ادعا از توسعه دهندگان خود عکس منتشر کرده است.
اختلافات میان کلیدی ترین افراد بیت کوین طی سالهای گذشته این پروژه را مخدوش کرده است. این همان چیزی است که منجر به ایجاد (Bitcoin Cash) شد.
(Bitcoin.org) در پایان دلایل خود را مبنی بر انتشار وایت پیپر بیت کوین ذکر کرد و این ادعا را زیر سوال برد.

منبع: سام تایمز

229418