گفتگو با مدیر شرکت پخش ابزار آرایشی؛

با "هومهر" دیگر نگران لوازم آرایش های تقلبی نباشید

توجه به کیفیت مواد آرایشی و بهداشتی به دلیل ارتباط مستقیم با نواحی حساس چون پوست بسیار حائز اهمیت است و با  داغی بازار لوازم آرایشی‌های تقلبی لزوم شناخت فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و پخش کننده‌های فعال موفق و معتمد در این زمینه در اولویت بانوان و فروشندگان لولزم آرایشی و بهداشتی است.

خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت و گویی با حمید خسروی مدیریت شرکت پخش هومهر برای آشنایی مخاطبان با یکی از معتبرترین های این صنف داشته که به شرح ذیل است.

پرسون: لطفا شرکت پخش هومهر را به صورت کامل معرفی کنید.

شرکت هومهر کار خود را از سال ۱۳۸۲ و با خرده فروشی و فروش به مصرف کننده در زمینه لوازم آرایشی بهداشتی و تجهیزات آرایشگاهی آغاز کرد.

شرکت هومهر بعد از یک سال فروش به صورت عمده را آغاز کرد و همچنین در مقطعی اقدام به واردات تجهیزات اکسسوری از خارج از کشور کرد و فروش سرتاسری ایران را هم زمان انجام می داد و پس از ایجاد تحریم‌ها برای کشور اقدام به تولید بعضی از اقلام آرایشگاهی نمود که قبلا از خارج از کشور وارد می شد. قابل ذکر است که هومهر توزیع اقلام آرایشی و بهداشتی را به صورت مویرگی انجام می دهد.

پرسون: هومهر چند پایگاه فروش دارد و در کدام استان‌ها فعالیت دارد؟

هومهر پخش مویرگی برندهای انحصاری خود را در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد انجام می دهد. محدوده فعالیت هومهر توزیع در داروخانه ها و گالری‌های آرایشی بهداشتی است. در حال حاضر هومهر دارای ۲۴۰۰ نقطه فروش فعال در این سه استان است.

پرسون: آیا هومهر فروش اینترنتی هم دارد؟

با توجه به اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی،خرید اینترنتی انواع و اقسام کالا از جمله کالاهای الکترونیکی ،لوازم خانگی، لوازم منزل و حتی اقلام خوراکی و .... به سادگی امکان پذیرشده است. فروشگاه هومهر نیز برآن شد تا خرید لوازم آرایشی و بهداشتی را به صورت بسیارکامل حتی اقلام آرایشگری حرفه ای (محصولات گریم، ابزار و مواد کاشت ناخن و کاشت مژه، اپیلاسیون وتاتو و...)را برای مشتریان عزیز خود و هموطنان میهن عزیزمان ایران همانند تجربه حضوری در فروشگاه ایجاد کند.

پرسون: خریداران چگونه لوازم آرایشی تقلبی را از اصل تشخیص دهند؟

محصولاتی که مجوز واردات گرفته‌اند برچسبی بر روی آنها نصب می‌شود که دارای یک کد ۱۶ رقمی است و باخراشیدن برچسب می‌توان عدد را به شماره تلفن ذکر شده بر روی برچسب پیامک کرد و از اصالت محصول اطلاع یافت.

پس از ارسال پیامک اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید، انقضاء، نام محصول و شرکت سازنده محصول به خریدار ارائه می‌شود؛ اگر محصول تقلبی باشد ۲ یا ۳ رقم اول بارکد ممکن است با کشور مبدا که در بسته بندی یا روی خود محصول مشخص شده است مطابقت نداشته باشد .لوازم آرایشی جعلی اغلب فاقد شماره سریال هستند.

کیفیت بسته بندی لوازم آرایش

برخی از لوازم آرایشی جعلی خیلی بد ساخته شده است به طوری که هیچ کس آنها را با محصول واقعی اشتباه نمی گیرد. اما تعداد زیادی از لوازم آرایشی جعلی بسیار پیچیده ساخته شده اند که تشخیص تقلبی بودن آنها بسیار دشوار است. یکی از راه های اطمینان از اینکه شما واقعا محصول اصل را بدست آورده اید، بازدید از وب سایت سازنده است، برای اینکه ببینید آیا محصولی که به دنبال آن هستید دقیقا مانند تصویر آنلاین است یا خیر.

رنگ و سایه های لوازم آرایش

سایه چشم، رژگونه، رژ لب و کرم پودر های جعلی اغلب در رنگ و سایه هایی تولید می شوند که در محصولات معتبر مورد استفاده قرار نمی گیرند. برای جلوگیری از خرید جعلی، از وب سایت سازنده دیدن کنید تا ببینید که کدام رنگ هر محصول آرایشی واقعی است.

بو ، رایحه و بافت لوازم آرایشی

در لوازم آرایشی معتبر نباید هیچ نوع مواد عجیب و غریب یا درخشش نامناسب وجود داشته باشد، به ویژه زمانی که محصول مات و تیره باشد. لوازم آرایشی و بهداشتی کرمی نباید از هم جدا شوند و یا حاوی ناخالصی باشد. رژ لب های جعلی معمولا کمتر جذاب هستند و دارای نقایصی هستند.

پرسون: مشتریان از چه طریقی می توانند ثبت سفارش کنند؟

مشتریان هومهر می توانند از طریق سایت به آدرس http://www.hoomehrshop.ir ثبت سفارش کنند و یا به صفحه اینستاگرام هومهر به آدرس hoomehrshop ثبت سفارش انجام دهند.

پرسون: صنعت توزیع و پخش در حال حاضر با چه چالش‌هایی مواجه است؟

یکی از مشکلات و معضلاتی که این صنف با آن مواجه، کالای قاچاق است. در نظر بگیرید که شما به عنوان یک نیروی فروش یا بازاریاب برای معرفی محصولات خود به پایگاه های فروش مراجعه می‌کنید و با اجناسی مواجه می شوید که از نظر قیمتی با قیمت پایین تری به عنوان رقیب محصول شما معرفی می شوند و پس از بررسی مشخص می شود کالایی که وجود دارد قاچاق است.

این اقلام چون از مبادی قانونی وارد کشور نشده قطعا هزینه های گمرکی عوارض و مالیات پرداخت نکرده وبا قیمت پایین تری ارائه می شوند. قاچاق به شبکه فروش داخلی از شرکت تولید کننده داخلی تا شرکت پخش و نیروهای فروش آسیب وارد می کند.

پرسون: حضور در نمایشگاه‌های بین اللملی در زمینه آرایشی را در کار خود چه قدر تاثیرگذار می‌دانید؟

یکی از راه‌های موثر برای معرفی محصول و یا خدمات به دیگران شرکت در نمایشگاه ها است. مخصوصا اگر این نمایشگاه در سطح بین‌المللی برگزار شود. تحریم های ناجوانمردانه ای که در سطح کشور عزیزمان به وجود آمده در مواردی آسیب های زیادی به کشور وارد کرده است.

در زمینه تولید می توانیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم در شرایط ویژه ای که هم اکنون در کشور حاکم است و متاسفانه ارزش پول داخلی افت کرده ما می‌توانیم این فرصت را غنیمت بشماریم و برای صادرات و جدا کردن درآمد سرانه کشورمان از نفت کوشا باشیم.

به وضوح شاهد هستیم که بسیاری از کالاهای داخلی هم اکنون با کیفیت خیلی بالاتری نسبت به مشابه چینی در بازار عرضه می شود و این یک فرصتی است که ما الان داریم و در مبحث صادرات می توانیم از کشورهای دوست و همسایه هم چون افغانستان و عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس شروع کنیم.

پخش هومهر مشتریانی از کشورهای همسایه داشته که با شرکت در نمایشگاه بین‌المللی می تواند آن را توسعه دهد و نقش موثری در ارزآوری برای کشور در این شرایط خاص داشته باشد.

پرسون: بازاریابی شرکت هومهربه چه صورت است؟

بازاریابی و توزیع در هومهر به صورت مویرگی و نقطه به نقطه است. نقاط فروش در فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۵ روزه سرکشی می شود و پس از دریافت سفارش از مشتری ها و ارسال به شرکت در فاصله زمانی ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد محصولات درخواستی به نقاط فروش ارسال می شود. با توجه به رشد روزافزون بازاریابی الکترونیکی و توسعه شبکه‌های اجتماعی شرکت پخش هومهر در این زمینه پیشرو است و با شرکت مدیریت مجموعه در دوره های فروش و بازاریابی بین‌المللی و داخلی و همچنین انتقال مفاهیم و علوم روز دنیا به نیروهای فروش و همچنین توسعه بستر الکترونیکی فروش از قبیل سایت فروش محصولات و فروشگاه مجازی اینستاگرامی در پیشبرد اهداف فروش نوین فعال بود.

راه‌های همکاری با هومهر چیست؟

با توجه به اینکه در پخش مویرگی نیاز روز بازار را کاملا درک می کنیم و واقفیم که مشتری ها و مصرف کننده ها چه نیازهایی دارند فرصت برای سرمایه گذاری در تولید محصولات متعددی برای عرضه بازار را پیش رو میبینیم که در بخشی از تولیدات خود سرمایه گذاری شده و ما محصولات را تولید می کنیم. اما جهت توسعه ی آن در بخش های دیگر وهمچنین صادرات نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر جهت سرمایه در گردش و تولید داریم که می توانیم با جذب سرمایه گذاران داخلی و حتی همچنین جذب سرمایه گذاران خارجی با توجه به نیروی کار متخصص ارزان در ایران با کاهش نرخ بیکاری و توسعه صادرات کمک شایانی کنیم و در این زمینه از همه علاقه مندان با آغوش باز استقبال می کنیم.

228992