سردار حسین اشتری در طرح ظفر ۹؛

رویکرد اجتماعی محور پلیس/ کشف ۲ هزار سلاح غیر مجاز شکاری به کشور

سردار حسین اشتری از کشف ۲ هزار سلاح شکاری غیرمجاز که برای مسائل امنیتی وارد کشور شده‌ بود، خبرداد.

به گزارش سایت خبری پرسون،سردار حسین اشتری " فرمانده انتظامی تهران بزرگ" صبح امروز سه شنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ در حاشیه اجرای طرح ظفر ۹ در حضور خبرنگاران، اظهارکرد: باندی که ۲ هزار سلاح شکاری غیرمجاز را برای مسائل امنیتی وارد کشور کرده بود در تهران شناسایی و با تلاش همکاران و پلیس های تخصصی کشف و در اختیار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص تلاش شبانه روزی، مجاهدانه، مقتدرانه فرماندهی تهران بزرگ، اشاره کرد: امروز امنیت پایتخت به دست پرتوان و تلاش کنسروهای پلیس است؛ گواه سخنان بنده کشفیاتی است که در این مرحله از طرح شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: در بحث کشف مواد مخدر، ۲۳ تن کشف مواد مخدر داشتیم که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش کشف را داشته است. اگر این میزان موادمخدر توزیع میشد چندین جوان را آلوده می کرد و خانواده هایی داغدار می شدند.

سردار اشتری، اشاره کرد: در برخورد با اراذل اوباش با جدیت عمل خواهیم کرد و کسانی که مخالف قانون باشند و در برابر پلیس بایستد و امنیت پلیس را برهم بزند با آن ها برخورد قاطع را خواهیم داشت ودر این خصوص تیم های ضربتی سریعا وارد عمل خواهند شد.

فرمانده انتظامی در خصوص عملکردهای پلیس در حوزه اجتماعی، گفت: یکی از رویکردهای پلیس، اجتماعی محور بوده و با اقشار مختلف در ارتباط است و همگان تمایل به همکاری با پلیس را دارند که این نشان از اعتماد مردم به پلیس است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا پلیس در کنار حافظان سلامت ورود پیدا کرده و در ستاد ملی مقابله با کرونا نیروی انتظامی حضور دارد همچنین در بحث فاصله گذاری اجتماعی و کنترل ترددها و... نیز حضور فعال داشته است.

سردار اشتری، گفت: شهرهایی که ستاد کرونا اعلام کرد وضعیت عادی است مشکلی برای تردد نیست؛ و مجوزهایی از سوی فرمانداران صادر و پلیس نیز بر آن ها نظارت می کند و برخی از کنترل ها نیز از طریق کنترل هوشمند بوده ‌است.

فرمانده انتظامی درباره افزایش سرقت ها، بیان‌کرد: در حوزه افزایش سرقت عواملی موجود است که طبق گزارشاتی که به پلیس رسیده کشف سرقت اتفاق افتاده است و هرچه سرقت افزایش یافته کشفیات پلیس هم افزایش یافته است، جرائم خشن نیز کاهش یافته است و نیروی انتظامی در برخورد با سارقان مسلح، مقتدرانه عمل میکند.

سردار اشتری درباره وظایف پلیس در حوزه آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: یکی از راه های کاهش آلودگی هوا این است که خودروهای فرسوده از چرخه خارج شوند. ضمن تاکید بر اعمال قانون، برای افرادی که آلودگی ایجاد می کنند.

گزارش از سارا پیرانه

228934