رئیس کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای دارالعباده خبر داد؛

جمع آوری زندگی نامه سه هزار و ۶۰۰ شهید استان یزد

رئیس کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد گفت: تاکنون زندگی نامه سه هزار و ۶۰۰ شهید استان یزد جمع آوری شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حجت الاسلام عباس زارع شامگاه دوشنبه در نشست خبری کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد با اشاره به ضرورت برگزاری این کنگره، گفت: کنگره شهدای امسال متفاوت تر از همیشه است و فقط به برگزاری یادواره و روضه ختم نمی شود؛ بلکه هدف اصلی آن کمک به آسیب دیدگان، نیازمندان و ... است.

وی با بیان اینکه استان یزد ۷۵ هزار ایثارگر دارد، افزود: یزد ۷۵۱ آزاده دارد و بیش از ۴۰۰۰ شهید از هر سن، تیپ و قشری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن ها وظیفه امروز ما است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اظهار کرد: با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و کرونایی هزار و ۲۷۴ خانواده شهید که فرزندانشان برای این نظام از جان خود مایه گذاشته اند دیدار شدند و برای اولین بار نیز ۴۰۰۰ رزمنده استان مورد تجلیل قرار می گیرند.

رئیس کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد گفت: تا کنون سه هزار ۶۰۰ عکس پرسنلی، دو هزار و ۲۰۰ وصیت نامه، ۲۲ هزار ۵۰۰ عکس آلبومی، ۴۱ هزار برگ از اسناد شهدا، سه هزار و ۶۰۰ زندگی نامه شهید جمع آوری و حدود ۷۰۰ مصاحبه تلوزیونی با خانواده شهدا انجام شده است.


بیشتر بخوانید؛

۲۸ ویژه برنامه هنری در دومین کنگره ملی 4 هزار شهید استان یزد اجرا می شود


حجت الاسلام زارع با بیان اینکه آثار جمع آوری شده از شهدا، در موزه ای برای عموم به نمایش گذاشته می شود، افزود: نرم افزاری با عنوان شهدای یزد طراحی شده که در آن اطلاعات کامل شهدای یزد به ثبت رسیده و در آن اطلاعاتی مانند روز تولد، روز شهادت، زندگی نامه، وصیت نامه و ... قابل دسترسی است.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

228877

مطالب مرتبط