معاو.ن سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان:

20 اسفندماه آغاز ثبت نام برای نامزدهای انتخابات شوراها

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان از نزدیک شدن به زمان ثبت نام برای نامزدی انتخابات شوراها خبر داد و گفت: از ۲۰ تا ۲۶ اسفند سال جاری ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و از ۱۶ تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری آغاز خواهد شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، حیدر قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمهیدات لازم جهت افزایش مشارکت و نشاط سیاسی جامعه و نیز تعداد شعب جهت جلوگیری از تجمع و اقلام مورد نیاز اندیشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه کرونا می‌تواند بر مشارکت در انتخابات تاثیر منفی داشته باشد و از این رو باید در جهت اطمینان بخشی به مردم در راستای حضور، ورود و مشارکت مردم تلاش کنیم، ادامه داد: باید در راستای حوزه دولت و مردم و فعالیت‌های انجام شده اطلاع رسانی‌های لازم صورت بگیرد.

قاسمی با اشاره به وظایف وزارت کشور و استانداری‌ها در انتخابات، تصریح کرد: مسئولیت برگزاری و اجرای انتخابات از جمله وظایف اصلی این نهادهاست که بقیه دستگاه‌ها براساس قانون و نیاز همکاری و همراهی می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: وظیفه دیگر حوزه وزارت کشور نظم و امنیت عمومی است که با توجه به رسالت نیروی انتظامی، وزیر کشور جانشین فرمانده کل قوا به منظور هماهنگی و نظارت در امور نیروی انتظامی است.


بیشتر بخوانید؛

باید با اتحاد و روشنگری از انتخابات 1400 عبور کنیم


وی اضافه کرد: در حوزه تقسیمات کشوری هم وزارت کشور مسئولیت و محوریت دارد، تطبیق خطوط و ارتقا سطوح تقسیماتی با وزارت کشور و نظرات کارشناسی برعهده استانداری‌هاست.

قاسمی با بیان اینکه نظارت و هدایت شوراها و شهرداری و دهیاری‌ها از وظایف حوزه وزارت کشور است، ادامه داد: وظیفه عام وزارت کشور اجرای سیاست‌های عمومی دولت است که هماهنگی و نظارت با حوزه استانداری‌ها و فرمانداری‌هاست.

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: به همین منظور آمادگی‌های لازم جهت برگزاری انتخابات در ستاد وزارت کشور و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ایجاد شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از ۲۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ به مدت پنج روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آغاز می‌شود، اعلام کرد: داوطلبان حین ثبت نام باید گواهی عدم سوپیشینه در اختیار داشته باشند اما از صدور گواهی نباید بیش از سه ماه گذشته باشد.

وی افزود: همچنین دو هیات اجرایی برای انتخابات این دوره در نظر گرفته شد که نظارت یکی بر عهده ریاست جمهوری و دیگری با مجلس شورای اسلامی است.

228842