رئیس دانشگاه اصفهان:

عامل آلودگی هوا، انسانی است

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه بدنبال راه نجاتی برای رفع آلودگی هوا در اصفهان هستیم، ادامه داد: آلودگی هوا را با پوست و گوشت در اصفهان لمس کردیم.

به گزارش سایت خبری پرسون، هوشنگ طالبی در نشست مجازی که به مناسبت روز ملی هوای پاک برگزار شد، اظهار داشت: تشدید آلودگی هوا در درجه اول توسط انسان رقم خورده است و اشکال از نبود برنامه ریزی اساسی و درنظر نگرفتن جوانب قضیه است.

وی با اشاره به اینکه هوای امروز اصفهان طی چند روز اخیر در وضعیت نا مطلوبی بود، بیان داشت: این موضوع نشان دهنده این است که در اصفهان با گوشت و پوست خود آلودگی هوا را احساس می کنیم و باید به دنبال راه نجات باشیم.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه هنوز هم معتقدم سازمان محیط زیست نیز مانند دانشگاه مظلوم و مورد اتهام است، اما اگر سازمان محیط زیست برنامه ای جامع داشته باشد اینگونه مظلوم واقع نمی شود. نیاز به برنامه جامع است که در کنار دانشگاه های خوب استان بتوانیم راه برون رفت از مشکل آلودگی هوای استان را برطرف کنیم.


بیشتر بخوانید؛

متهم اصلی آلودگی هوای اصفهان چه کسی است؟!


رییس دانشگاه اصفهان با تاکید براینکه این اقدامات هرچه سریعتر باید انجام شود، اظهار کرد: نمی گوییم همه مشکلات از صنعت است و معتقدم صنعت نیز برای جلوگیری از تشدید آلایندگی ها تلاش می کند اما با وضع موجود باید راهی برای تغییر ایجاد کرد.

طالبی ادامه داد: با سرمایه گذاری های موجود نمی توان گفت صنایع تعطیل شوند و یا مردم هیچ خودرویی بیرون نیاورند، اما تشکیل کنسرسیوم متشکل از دانشگاه های استان می تواند راهی برای رفع مشکل پیدا کند؛ این کنسرسیوم تشکیل شده و دانشگاه های استان آمادگی همکاری همه جانبه دارند.

وی افزود: صنایع نیز می توانند در کنار دانشگاه قرار گرفته و همانطور که همواره همیار دانشگاه بوده اند اکنون نیز همه دست به دست هم به رفع مشکل اقدام کنیم.

228832