مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان:

شهروندان خارجی حق رای در انتخابات را ندارند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان گفت: شهروندان خارجی حق رای در انتخابات را ندارند و صرفا افرادی که تابعیت ایرانی دارند می توانند رای بدهند.

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمدید کارت آمایش و هویت جدید اتباع در ۳۰ دفتر انجام و تاکنون ۱۰۵ هزار کارت آمایش و هویت جدید برای آن‌ها صادر شد.

وی با اشاره به تصویب قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، گفت: تاکنون حدود سه هزار نفر برای صدور شناسنامه فرزندان در سایت اتباع و امور مهاجران استانداری اصفهان ثبت نام کردند که در این راستا ۷۵۰ پرونده تشکیل و استعلامات لازم صورت گرفته است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان اظهار کرد: تایید اصالت ایرانی مادر فرزند از ثبت احوال، احراز ازدواج زن ایرانی و مرد خارجی و احراز فرزند حاصل از این ازدواج از فرآیندهایی است که برای صدور شناسنامه باید صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید؛

احتمال کاندیداتوری یک اصلاح طلب دیگر در انتخابات ۱۴۰۰


وی تصریح کرد: تاکنون تنها یک شناسنامه در استان اصفهان برای فرزندان صادر شد زیرا فرآیند احراز هویت و استعلامات مورد نیاز طولانی و زمان بر است از این رو امیدواریم تا نیمه ابتدای سال آینده مابقی متقاضیان شناسنامه دار شوند.

سلیمانی افزود: در سال جاری آموزش دانش آموزان اتباع ۲ درصد افزایش یافته و ۵۷ هزار دانش آموز به تحصیل پرداختند.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت کرونا از ظرفیت مهاجران استفاده شد، ادامه داد: حدود ۱۹۰۰ نفر از اتباع که به کرونا مبتلا شدند در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان درمان شدند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان اضافه کرد: این اداره کل وظیفه هماهنگی دستگاه‌های خدمت رسان از جمله بهداشت و درمان، فرهنگی و اقتصادی برای اتباع را برعهده دارد.

228824