معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان:

۱۱ هزار و ۵۶۲ تخت اقامتی در استان اردبیل وجود دارد

با افزایش 250 تخت اقامتی تعداد تخت های موجود به ۱۱ هزار و ۵۶۲ رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، امسال با توسعه واحدهای اقامتی این میزان افزایش ظرفیت صورت گرفت، به طوری که از ۱۱ هزار و ۳۱۲ تخت در سال گذشته به ۱۱ هزار و ۵۶۲ تخت تا پایان ۹ ماه امسال افزایش یافت.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۲ مجتمع تفریحی و گردشگری در استان اردبیل افزود: سال گذشته تعداد مجتمع‌های تفریحی و گردشگری ۲ مورد بود که با راه‌اندازی ۲ مجتمع دیگر، تعداد آنها به چهار مورد افزایش یافته است.

معاون گردشگری اداره‌کل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل در مورد استانداردسازی واحدهای اقامتی بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا از این فرصت برای استاندارسازی واحدهای اقامتی استفاده شد، به طوری که تعداد واحدهای استانداردسازی شده به ۴۸ مورد رسید.

وی اضافه کرد: یک باب هتل، چهار باب هتل‌آپارتمان و ۲ مرکز پذیرایی بین‌راهی در سال‌جاری در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

استان اردبیل در کشور بیش از هر چیز به گردشگری خود مشهور و از قابلیت‌های ویژه‌ای در این زمینه برخوردار است و بر این اساس یکی از محورهای توسعه آن نیز گردشگری تعریف شده بود اما شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته بیشترین ضربه را به فعالان این بخش وارد کرد.


بیشتر بخوانید؛

بازار تاریخی و سنتی اردبیل باز آفرینی می شود


تاکنون یک هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی استان اردبیل ثبت ملی شده است و به گفته مسئولان امر، برای ثبت بیش از یک هزار و ۶۰۰ اثر و منطقه باستانی و تاریخی دیگر در فهرست اثرهای ملی نیز تلاش‌هایی در جریان است.

گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت در همسایگی استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی در نظر گرفته شده است و پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جمله جاذبه‌های گردشگری آن به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

228809