ایجاد دومین بازارچه دائمی صنایع دستی در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان از ایجاد دومین بازارچه دائمی صنایع دستی با ۴۴ باب فروشگاه در بافت مرکزی شهر زنجان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، امیر ارجمند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور تشویق هنرمندان، معرفی بیشتر صنایع دستی این استان، تولید و فروش بیشتر محصولات آنها و ایجاد اشتغال دومین بازارچه­ دائمی با ۴۴ باب فروشگاه در پیاده راه سبز میدان نزدیک بازار شهرزنجان برپا خواهد شد.

وی ایجاد این بازارچه را از دغدغه های اصلی حوزه اقتصادی استان برای تقویت و به نمایش گذاشتن صنایع دستی دانست و اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف احداث و تمرکز واحدهای تولیدی در یک نقطه برای رفاه حال مردم و شهروندان و دسترسی آسان برای خرید محصولات همچنین شناسایی و حمایت از هنرمندان واقعی صنایع دستی استان است.

ارجمند گفت: بازاریابی صنایع دستی هر منطقه ای علاوه بر اینکه جنبه های زیبایی و فرهنگی دارد، یکی از صنایع دخیل در اقتصاد یک منطقه نیز محسوب می‌شود و از این رو صدور مجوز فعالیت بازارچه صنایع‌دستی در شورای فنی صنایع‌دستی استان مصوب شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از وجود ۵۰ رشته صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر بالغ بر ۱۲ هزار نفر در استان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند.

ارجمند با بیان اینکه ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی بومی استان محسوب می‌شود، افزود: هنرمندان صنایع دستی زنجان در برخی رشته‌ها همچون مسگری، ملیله کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.

228583

مطالب مرتبط