کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با پرسون:

چون و چراهای «ممنوعیت ورود واکسن کرونا»

رفتارهای ضد انسانی و ضد بشری آمریکایی‌ها در حوزه سخت‌گیری تحریمی در حوزه‌های دارویی و مسائل بهداشتی یک گمان و تردید را ایجاد می‌کند که چرا آمریکایی‌ها حاضر شدند بخشی از واکسن کرونای تولیدی خود را به ما بفروشند. این رفتار از سوی آمریکایی‌ها هر چه باشد قطعاً انسان‌ دوستی نیست.

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص ممنوعیت ورود واکسن کرونا از آمریکا، بیان داشت: با بررسی رفتارهای آمریکایی‌ها متوجه می‌شویم که آن‌ها در سخت‌ترین شرایط در اوایل بحران کرونا در اسفند 98، مانع فروش لوازم ساده بهداشتی مثل دستکش که مورد نیاز بیمارستان‌هاست و داروها از جمله دارویی برای بیماران پروانه‌ای که به شدت به آن نیاز داشتند، به ایران شدند و حالا سؤال این است که چرا آمریکایی‌ها حاضر شدند به ایران واکسن کرونا بفروشند؟ این رفتار از سوی آمریکایی‌ها هر چه باشد قطعاً انسان‌ دوستی نیست.

کوشکی ادامه داد: رفتارهای ضد انسانی و ضد بشری آمریکایی‌ها در حوزه سخت‌گیری تحریمی در حوزه‌های دارویی و مسائل بهداشتی یک گمان و تردید را ایجاد می‌کند که چرا آمریکایی‌ها حاضر شدند بخشی از واکسن کرونای تولیدی خود را به ما بفروشند و همین موضوع علامت سؤالی را ایجاد می‌کند که این علامت سؤال را پزشکان و متخصصان ما می‌توانند به خوبی پاسخ دهند.

وی خاطر نشان کرد: تاریخ آمریکا نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و شرکت‌های داروسازی آمریکایی برخی از داروها و واکسن‌ها را ابتدا روی بعضی از شهروندان آمریکایی مثل شهروندان فقیر یا سیاهپوست آمریکایی، برخی از جوامع در آفریقا، آمریکای لاتین و حتی قاره آسیا امتحان کرده‌اند.


بیشتر بخوانید؛

ورود ممنوع واکسن کرونای انگلیسی و آمریکایی به ایران

تصویب وضعیت جدید کرونا در دولت/ مردم را با واکسن خارجی مورد آزمایش قرار نمی دهیم


این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: سوابق زیادی در آمریکا وجود دارد که یک جامعه شهری، کشوری و یا بخشی از شهروندان خود را بدون این‌که آن‌ها اطلاع داشته باشند که به عنوان جامعه آزمایشی آن دارو یا واکسن را استفاده کرده‌اند، هدف قرار داده‌اند و این مسئله در بسیاری از موارد تبعات بسیار کشنده و خطرناکی را در مقیاس چند هزار نفری داشته است.

محمدصادق کوشکی در پایان با اشاره به این‌که در تاریخ کشور خودمان در دوران پهلوی نیز یکی دو مورد را داشته‌ایم که آمریکایی‌ها برخی از داروها را روی شهروندان ما آزمایش کرده بودند، تشریح کرد: آمریکایی‌ها این کار را بدون این‌که آن افراد بدانند که مورد آزمایش قرار می‌گیرند، انجام دادند حتی وانمود می‌شد که به آن‌ها دارو تعلق گرفته است. برخی از این پرونده‌ها به شکل خیلی محدود در دوران پهلوی اتفاق افتاد اما متأسفانه درمورد این پرونده‌ها بازنمایی صورت نگرفت که نگاه ضد انسانی و ضد بشری آمریکایی‌ها در قرار دادن انسان‌های غیر داوطلب به عنوان جامعه آزمایش دارو یا واکسن‌های خود، مشخص شود. اگر این اطلاعات منتشر می‌شد دلیل تمایل آمریکا برای فروش واکسن به کشور ما مشخص‌تر می‌شد.

228042