ورود ممنوع واکسن کرونای انگلیسی و آمریکایی به ایران

مقام معظم رهبری فرمودند: جبهه غرب موظف است تحریم ملت ایران را خاتمه دهد.

به گزارش سایت خبری پرسون، سخنان زنده و تلویزیونی حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با مردم به مناسبت فرا رسیدن سالروز قیام ۱۹ دی‌ماه مردم قم انجام شد.

فرمانده کل قوا در این سخنان که از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش شد با اشاره به محدودیت‌های بهداشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور فرمودند: وضع دیدار سالیانه امسال متاسفانه به شکل مجازی است و من از مشاهده چهره های منور برداران عزیز قمی محروم هستم، اما خب این هم یکی از اَشکال زندگی است. زندگی از این فراز و نشیب ها زیاد دارد، باید مسیر زندگی را طی کرد.


بیشتربخوانید؛

در تامین و تولید واکسن کرونا حفظ اعتماد عمومی و تضمین سلامت مردم ضروری است


ایشان با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان در حمله تروریستی ارتش آمریکا ادامه دادند: این دو شهید در حرکات خود جوش مردم در ایران و سایر کشورهای دنیا تجسم عینی پیدا کردند؛ آن هم با استقبالی که از پیکرهای آنها و مراسمات یادبودی که برگزار شد؛ با هیچ بخشنامه ای نمی‌شد این حرکت را به جوش آورد. این چنین تجمع بزرگ و شگفت انگیز در بغداد و سایر شهرهای عراق مایه افتخار است.

سقوط هواپیمای اوکراینی همه کشور را داغدار کرد

رهبر انقلاب با اشاره به اتفاقات تلخ رخ داده در دی‌ماه اظهار کردند: یاد شهدای جانباخته در تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان و حادثه تلخ هواپیما در تهران را گرامی می دارم، حقیقتا حادثه تلخ و ناگواری بود و مسئولان کشور و همه مردم را داغدار کرد. امیدوارم خداوند این شهدا را مشمول رحمت قرار دهد و به خانواده آنها صبر و شکیبایی عنایت کند؛ البته وظایفی هم مسئولان در این زمینه دارند که به آنها تذکر داده شد تا انجام بگیرد.


بیشتربخوانید؛

اوج هیجان در قلب اروپا با چاشنی کرونای انگلیسی


رهبر معظم انقلاب با اشاره به سالروز قیام نوزدهم دی ماه مردم قم فرمودند: لازم است از یاد حماسه ۱۹ دی حراست کنیم. نکته بعد اینکه باید از محتوا و مضمون حماسه ۱۹ دی نگهبانی کنیم؛ یعنی هم حراست از خود حادثه به‌معنای زنده ‌نگهداشتن آن بر ما واجب است هم حراست از مضمون و محتوای این حماسه بزرگ. این حادثه نباید کهنه شود همانطور که تاکنون زنده و پرنشاط باقی مانده است. امروز یکی از کار‌های مهم دستگاه‌های جاسوسی همین کار است. حوادث مهم دنیا را رصد می‌کنند و به زبان و قلم دیگران، با مقاله و تحلیل اشخاص معروف آن چه را که مدنظر خودشان است در تفسیر یک حادثه منعکس می‌کنند. اخیرا کتابی را مطالعه کردم که یک آمریکایی این کتاب را نوشته و جمع کرده است، این کتاب درباره تسلط سازمان جاسوسی سیا بر مطبوعات و مجلات عمده دنیاست.

قیام ۱۹ دی اولین ضربه تبر ابراهیمی بر بت بزرگ بود

ایشان ادامه دادند: نگهبانی از محتوای این حادثه یعنی اینکه هر حادثه معنا و مضمونی دارد. مضمون این حادثه چه بود؟ چرا باید از این مضمون حراست کنیم؟ چون راویان خائن و تحلیلگران مغرض سعی می‌کنند محتوای این حوادث را به سود خودشان و دشمنان روایت کنند. قیام ۱۹ دی اولین ضربه تبر ابراهیمی بر بت بزرگ بود.

فرمانده کل قوا فرمودند: اگر قضیه‌ قم (قیام ۱۹ دی) در همان شهر قم تمام می‌شد و منحصر به قم می‌ماند، می‌شود گفت یک حرکت احساسی و زودگذر بود. حادثه قم در قم تمام نشد. از قم سرایت کرد به تبریز، یزد، کرمان، شیراز، مشهد و تهران و تدریجاً به یک قیام عمومی تبدیل شد. شروع‌کننده قمی‌ها بودند، اما در قم باقی نماند؛ ظرف ۶-۵ ماه به یک قیام عمومی تبدیل شد.

هیچ اصراری به بازگشت آمریکا به برجام نداریم

ایشان با اشاره به اِعمال تحریم‌ها فرمودند: جبهه غرب و دشمنان ما، موظف هستند که تحریم ملت ایران را خاتمه بدهند و آن را فورا متوقف کنند. تحریم ها باید برداشته شود؛ مسئولان هم سیاست اقتصاد مقاومتی را باید با جدیت دنبال کنند. هیچ اصراری به بازگشت آمریکا به برجام نداریم. اگر تحریم‌ها برداشته شد، آن زمان برگشت آمریکا به برجام معنا پیدا می کند.

227711