واکنش نظام مهندسی ساختمان یزد به اظهارات معاون عمرانی استاندار؛

پیشنهاد تعرفه سال جاری منطبق بر جدول هزینه ساخت وزارت راه و شهرسازی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: تعرفه های خدمات نظام مهندسی دقیقا منطبق بر جدول هزینه های ساخت وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، علی اصغر زحمتش در گفت وگو با خبرنگار پرسون؛ با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی طی دو سال اخیر در اقدامی هماهنگ با حوزه عمرانی استانداری و شهرداری ها اقدام مناسبی در جهت اصلاح ساختار و فرایندهای سازمان انجام داده است، اظهار کرد: این سازمان سرمایه گذاری خوبی جهت قابلیت سازی مهندسان و توسعه سامانه های نرم افزاری و خدمات غیر حضوری و امضاء دیجیتال انجام دادهاست که می تواند باعث سرعت و دقت و کیفیت و سلامت کار در نظام مهندسی شود.

وی با بیان اینکه بروز نمودن تعرفه های نظام مهندسی سال 99 در ماه های پایانی سال صورت گرفته است، افزود: وزارت راه و شهرسازی، سالانه نسبت به اعلام جدول هزینه ساخت هر متر مربع گروه های ساختمانی اقدام می نماید و سازمان های نظام مهندسی می توانند نسبت به افزایش و یا کاهش تعرفه تا سقف 25 درصد جدول مذکور اقدام نمایند.

زحمتکش تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، پیشنهاد تعرفه سالجاری را منطبق بر جدول هزینه ساخت وزارت راه و شهرسازی، با 25 درصد افزایش در مرداد ماه سالجاری برای کمیته 4 نفره ارسال نموده ولی بعلت عدم تصمیم گیری لازم، با صرف نظر کردن از افزایش تعرفه، صرفا نسبت به ابلاغ تعرفه برابر جدول هزینه ساخت وزارت راه و شهرسازی اقدام کرد.


بیشتر بخوانید؛

واکنش معاون عمرانی استاندار یزد به افزایش 70 درصدی تعرفه نظام مهندسی ساختمان


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد خاطرنشان کرد: تعرفه های ابلاغی بین 34 تا 70 درصد برای گروه های ساختمانی مختلف افزایش یافته است و با توجه به اینکه پایه تعرفه های نظام مهندسی یزد پایین است این افزایش ها هرگز نمی تواند جبران تورم سال و ارزش واقعی خدمات مهندسان باشد.

وی با اشاره به ابراز نگرانی و تاکید مسئولان ارشد استان که دغدغه افزایش هزینه برای گروه های ساختمانی اقشار آسیب پذیر را دارند، عنوان کرد: قطعا این دغدغه برای ما نیز وجود دارد و به همین دلیل هیئت مدیره سازمان مجددا نسبت به تخفیف 25 درصدی تعرفه برای گروه های ساختمانی اقشار کم در آمد اقدام نمود که امیدواریم رضایت مردم و مسئولان استان تامین گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: تعرفه های خدمات نظام مهندسی دقیقا منطبق بر جدول هزینه های ساخت وزارت راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

227476