مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان:

کاهش تصادفات جاده ای در لرستان بعد از شیوع کرونا

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: کرونا جاده های لرستان را خلوت کرده است که این مسئله در کاهش آمار تصادفات جاده ای نیز تاثیر بسزایی داشته است. 

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: کرونا جاده های لرستان را خلوت کرده است که این مسئله در کاهش آمار تصادفات جاده ای نیز تاثیر بسزایی داشته است. افزایش قیمت سوخت نیز دراین کاهش آمار، تاثیر داشت چرا که تردد های غیر ضروری با افزایش قیمت سوخت کم شده است.

وی افزود: طی ۹ ماهه اول امسال ۱۶۴هزار و ۲۹۳ سفر برون استانی در لرستان انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۲۲۹هزار و ۱۸۴ سفر ۲۸ درصد کاهش داشته است.

شرفی در ادامه گفت: طی ۹ ماهه اول امسال یک میلیون و ۵۶۳ هزار و ۴۲۱ مسافر در استان جابه جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی از فعالیت هزار و ۳۲۳ ناوگان مسافربری در استان خبر داد و عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۸۵ دستگاه اتوبوس، ۵۰۹ مینی بوس و۶۳۱ دستگاه سواری در حال خدمت رسانی به مردم استان است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای لرستان خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه اول امسال متأسفانه ۱۰۷ نفر در استان بر اثر حوادث رانندگی برون شهری و روستایی فوت کرده که در مقایسه با ۱۸۳ نفر مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد کاهش داشته است. این کاهش آمار بعد از اجرای محدودیت های تردد بین شهری بدست آمده است.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

227349