کریستیانو رونالدو باز هم رکوردشکنی کرد

کریستیانو رونالدو، ستاره تیم فوتبال یوونتوس رکوردی زد که او را بالاتر از پله، اسطوره فوتبال برزیل قرار داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، یوونتوس دیشب در خانه خود به مصاف اودینزه رفت و موفق شد حریفش را 4-1 شکست دهد. دو گل یوونتوس توسط کریستیانو رونالدو به ثمر رسید تا او بتواند به رکوردی خارق العاده دست یابد. سی آر سون حالا دومین گلزن برتر دنیا با احتساب مجموع گل های ملی و باشگاهی است.

کریستیانو در بازی دیشب گلهای هفتصد و پنجاه و هفتم و هفتصد و پنجاه و هشتم دوران فوتبال خود را به ثمر رساند. او به این ترتیب از رکورد 757 گل پله اسطوره برزیلی عبور کرده و در رتبه دوم فهرست بهترین گلزنان تاریخ قرار گرفت. او حالا با نفر اول این فهرست ژوف بیکان که 759 گل به نامش ثبت شده تنها یک گل فاصله دارد و در آستانه تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ فوتبال است.

رکورد رونالدو به این معنی است که او تا این لحظه به طور میانگین در هر فصل برای باشگاه و تیم ملی کشورش در مجموع 42 گل به ثمر رسانده است. لیونل مسی در این فهرست با 742 گل پشت سر رونالدو قرار دارد و بیش از 30 گل کمتر از او زده است. البته این در حالی است که مسی در مجموع 200 بازی کمتر از رونالدو انجام داده است.


بیشتر بخوانید؛

تقابل جذاب یاران طارمی با کریستیانو رونالدو

امثال طارمی و آزمون در کشورمان کم نیستند


پله اسطوره برزیلی که رونالدو دیش7ب موفق به عبور از رکورد او شد در فاصله سالهای 1956 تا 1977 برای باشگاه‌هایش سانتوس برزیل و نیویورک کاسموس آمریکا و تیم ملی‌اش برزیل 757 گل به ثمر رسانده بود. پله مدتها در رتبه دوم جدول بهترین گلزنان تاریخ ایستاده بود تا اینکه رونالدو دیشب موفق شد با اختلاف یک گل از او عبور کند. کریستیانو حالا با صدر فهرست یعنی جوزف بیکان تنها یک گل فاصله دارد.

رونالدو این شانس را دارد که روز چهارشنبه در بازی مهم یوونتوس و آث میلان در ایتالیا با گلزنی به رکورد جوزف بیکان رسیده و حتی از آن عبور کند.

از این 758 گل کریستیانو رونالدو تعداد 656 گل برای باشگاه های او زده شده و بقیه در تیم ملی پرتغال به ثمر رسیده است. فوتبال باشگاهی رونالدو از سال 2002 با حضور او در اسپورتینگ لیسبون آغاز شده و تا امروز ادامه دارد هر چند بخش اعظم گلهای باشگاهی او با پیراهن رئال مادرید زده شده است. او با پیراهن رئال مادرید 438 بازی انجام داده و 450 گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

منبع: ورزش سه

227191