ترکیه و عراق بیشترین مقصد صادراتی زنجان است

مدیرکل گمرک زنجان اعلام کرد: بیشترین صادرات کالای استان زنجان مربوط به کشور‌های ترکیه و عراق است.

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سید احمدی مدیرکل گمرک زنجان در جلسه کارگروه توسعه صادرات با بیان اینکه استان زنجان با کشور ترکیه بیشترین ارتباط تجاری را دارد، گفت: مقصد بیش از ۶۰ درصد از کالاهای صادراتی استان زنجان کشور ترکیه است.

وی افزود: بعد از ترکیه بیشترین صادرات کالا از استان زنجان به کشور عراق صورت می گیرد.

سید احمدی به آمار واردات کالا به زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماه گذشته بیش از ۲۲۷ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۲۴۵ دلار کالا به گمرک استان زنجان وارد شده که از نظر دلاری ۱۵ درصد کاهش و از نظر وزنی هم پنج درصد کاهش داشته است.

سید احمدی با بیان اینکه بیشترین کالا‌های وارداتی به استان زنجان را مواد اولیه واحد‌های تولیدی تشکیل می دهد، گفت: عمده کالا‌های وارداتی خاک روی، خمیر چوب، کاغذ و مقوا بازیافتی، نخ پلی آمید، نخ پلی استر، ماشین آلات خط تولید، پودر جاذب، پلی آمید، نوار پلاستیکی، تنظیم کننده ولتاژ، سکسیونر، قطعات اتصال عایق، مقره، ورق فولادی، کاغذ تحریر، کاغذ کرافت، کاغذ تیشو و کاغذ سیگار بوده است.

مدیرکل گمرک استان زنجان به آمار صادرات کالا از گمرک زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماه گذشته بیش از ۱۷۶ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۲۳ دلار کالا از گمرک استان زنجان صادر شده که این میزان از نظر دلاری چهار درصد کاهش و از نظر وزنی هم دو درصد افزایش دارد.

سیداحمدی ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از گمرک استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل، خشکبار، پلیمر پروپیلن، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، محصولات لبنی، مخلوط آب میوه و سبزیجات و پارچه بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

227132