قرایی مقدم در گفت و گو با پرسون مطرح کرد؛

مسئولین کشور، مقصر اصلی عدم اعتماد به واکسن ایرانی

یک جامعه شناس گفت: مردم کشور باید به ساخت واکسن ایرانی افتخار کنند اما به دلیل این که اعتمادی به دولت و مسئولین کشوری ندارند نمی تواند تا زمانی که واکسن در آمار بالا تاثیرگذار باشد به واکسن ایرانی اعتماد کنند.

امان الله قرایی مقدم جامعه شناس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پرسون در خصوص عدم اعتماد ملی به واکسن کرونا ایرانی و تمایل مردم به خرید واکسن خارجی بیان کرد: مردم کشور به خود و قابلیت و شایستگی های کشور باور ندارند و به عبارتی به غرور ملی و میهنی دیگر توجهی نمی شود.

قرایی مقدم بیان کرد: عدم توجه به غرور ملی و میهنی نتیجه عملکرد نادرست مسئولین و دولت است که در نتیجه سبب ایجاد بی‌اعتمادی عمودی گشته است. بی اعتمای بر دو نوع عمودی و افقی است که بی اعتمادی افقی میان مرد با مردم رخ می دهد و بی‌اعتمادی عمودی صعودی و نزولی است که میان مردم و دولت رخ می دهد.

وی ادامه داد: خود باوری و اعتماد و پایبند بودن به هویت ملی و ارزش های ملی به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال از اسطوره های فرهنگی و هنری کشور مجسمه های برجسته وجود ندارد و یادبودی گرفته نمی شود. حتی هنر و فرهنگ کشور در حال نابودی است و به سمت غربگرایی پیش می رویم به این علت که بهایی به فرهنگ و هنر اصیل ایرانی داده نمی شود. بنابر این جوان ایرانی با هویت خود بیگانه است و دیگر احساس افتخار نمی کند.


بیشتر بخوانید؛

واکسن کرونای ایرانی بزنیم یا نزنیم؟!

انجام موفقیت آمیز اولین تزریق واکسن ایرانی کرونا


این جامعه شناس تصریح کرد: در حال حاضر دیگر از سعدی، مولانا و حافظ شعری خوانده نمی شود و به اعیاد باستانی بهایی داده نمی شود. در نتیجه دیگر ایرانی ها هیچ گونه حس وطن دوستی ندارند که به آن افتخار کنند و همه این معضلات نتیجه عدم بها به فرهنگ است.

قرایی مقدم تأکید کرد: مردم کشور باید به ساخت واکسن ایرانی افتخار کنند اما به دلیل این که اعتمادی به دولت و مسئولین کشوری ندارند نمی توانند تا زمانی که واکسن در آمار بالا تاثیرگذار باشد به واکسن ایرانی اعتماد کنند.

227064