استاندار کرمانشاه:

سرمایه گذاری منجر به تحول در استان می شود

استاندار کرمانشاه به ظرفیت ها و پتانسیل های مناسب برای سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: اقدامات و تلاش های خوبی در استان برای ایجاد سرمایه گذاری به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی در حال انجام است که این سرمایه گذاری ها منجر به تحول در استان خواهد شد.


به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، روز شنبه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان، به ریاست استاندار و با حضور نمایندگان نهاد ریاست جمهوری، معاون امور اقتصادی استاندار، ریاست صنعت، معدن و تجارت استان، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، مدیر کل راه و شهرسازی استان، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، نمایندگان بانکهای عامل و دیگر مسؤولان ذی ربط در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

هوشنگ بازوند،« استاندار کرمانشاه» در این جلسه اظهار داشت: برای تمام شدن موضوع پروژه های جهش تولید دستورالعمل خاصی لازم است و افزایش یارانه ضرورت دارد.

بازوند با اشاره به اینکه در جریان زلزله آبان ماه سال ۹۶ بیش از چهار هزار میلیارد تومان وام گرفته شده را هنوز برگشت نداده اند، معتقد بود امسال بانکها خیلی کمبود منابع ندارند، مگر اینکه نخواهند پرداخت کنند، لذا لازم است مدیران عامل بانک‌ها دستوری برای پرداخت به کرمانشاه قرار دهند.

مدیریت ارشد استان به ظرفیت ها و پتانسیل های مناسب برای سرمایه گذاری اشاره کرد و افزود: اقدامات و تلاش های خوبی در استان برای ایجاد سرمایه گذاری به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی در حال انجام است که این سرمایه گذاری ها منجر به تحول در استان خواهد شد.


بیشتر بخوانید؛

کرمانشاه به زودی صاحب موزه باستان شناسی می شود


استاندار کرمانشاه هدف از اجرای پروژه های جهش تولید را کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغالزایی، رونق اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی امسال را به عنوان سال "جهش تولید" نامگذاری کرده اند، ما وظیفه داریم که در این راستا اقدامات اثر بخش انجام دهیم و کمک کنیم که با توجه به توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت ها گام بسیار موثری در جهت تحقق اهداف برنامه های جهش تولید برداشته شود.

بازوند در ادامه خواستار توجه ویژه مدیر عامل بانک ها به مسائل استان شد و افزود: انتظار داریم که مدیران عامل بانک ها یک دستور و نگاه ویژه به منظور اجرای پروژه های جهش تولید در استان داشته باشند. لذا در سال جهش تولید پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی با نگاه به توان داخلی با جدیت مصمم به اتمام پروژه های جهش تولید تا پایان سال هستیم و از دستگاه های ذی ربط خواسته ایم که نهایت اهتمام خود را برای اتمام این پروژه ها بکار گیرند.

استاندار در خاتمه سخنانش تاکید کرد: نکات مورد نیاز برای تسریع در اجرای پروژه های جهش تولید را با مسئولین نهاد ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه پیگیر می شویم، این موضوعات برای ما بسیار با اهمیت و راهبردی است.

محسن دارابی ریاست صمت استان در این جلسه اظهار داشت: امسال ۱۸ پروژه جدید التحویل داشته ایم که ۹ پروژه آن با همکاری بانکهای عامل عملیاتی شده است. و چهار پروژه عودت داده شده و یک پروژه هم با اعتبار سه میلیارد تومان انصراف داده شده است.

دارابی با اشاره به اینکه درحال حاضر سه پروژه مهم در استان داریم گفت: ۱۶۵ میلیارد تومان مصوبه ذوب آهن بیستون را نیز داریم.

نماینده شیلات کرمانشاه نیز در این جلسه از طولانی بودن روند مجوزهای مربوطه سخن گفت و ادامه داد: شیلات پنج پروژه اقتصاد مقاومتی دارد، همچنین پروژه ریژاب برقش تأمین نشده و مشکل اعتبارات تملکی دارد.

به گفته وی پروژه افشاران و فاز ۲ قصر شیرین کانال آبرسان فرعی و برق نیز برای تکمیل نیاز به تسهیلات دارند.

مهین رحمانی- استان کرمانشاه

226983