۲ ایستگاه سنجش ذرات معلق هوا در قزوین راه‌اندازی شد

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از نصب و راه اندازی ۲ ایستگاه سنجش ذرات معلق هوا در این استان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد علی ظهیری رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تایید خبر فوق اظهار داشت: 2 ایستگاه سنجش ذرات معلق هوا در استان قزوین با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال با قابلیت سنجش پارامترهای ذرات معلق هوا در استان قزوین نصب و راه اندازی می شوند.

وی تصریح کرد: در فاز نخست توسعه شبکه پایش کیفیت هوای استان مقرر شده ایستگاه های مورد نظر در شهر قزوین و بوئین زهرا نصب گردند و در این راستا مطالعات اولیه مکان‌یابی استقرار ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهرهای قزوین و بوئین زهرا صورت گرفته که پس از تائید نهایی در محلهای پیش بینی شده نصب و به سامانه پایش کیفیت هوای استان ملحق می شوند.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به این که در حال حاضر 3 ایستگاه پایش آلودگی هوا در استان قزوین میزان آلاینده های هوا را بطور مستمر و آنلاین سنجش می نمایند اظهار داشت: با اجرای این پروژه، ضمن رشد 65% تعداد ایستگاه های پایش هوا در سطح استان، شهرستان بویئن زهرا نیز به شبکه پایش کیفیت هوای استان متصل می شود.


بیشتر بخوانید؛

نقش خودروهای دیزلی در آلودگی هوای پایتخت در زمستان


ظهیری اضافه کرد: دستگاه های سنجش ذرات معلق به عنوان ایستگاه های شهری جهت تعیین میزان مواجهه ساکنین با ذرات معلق ناشی از منابع مختلف نصب می شود.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: در این ایستگاه ها میانگین میزان مواجهه جمعیت با پدیده های آلودگی زمینه در مراکز شهری بررسی می شود. اهم آلاینده هایی که در این ایستگاه ها مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرند عبارتند از ذرات معلق 1PM و PM2.5 ،PM10 ،TSP
منبع: محیط زیست

226902