کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با پرسون:

ایران توانایی خنثی‌سازی تحریم‌ها را دارد

فارغ از هرگونه اتفاق بیرونی می‌توان با یک تدبیر و هوشمندی خاص، توان، پتانسیل و ظرفیت‌های داخلی کشور را فعال کرده و با اتکا به دانش بومی و حرکت در مسیری که بتوان از همه داشته‌های بومی کشور هم از نقطه نظر نیروی انسانی و هم از نقطه نظر زیرساخت‌های موجود در حوزه صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و ... استفاده کرد، تحریم‌ها را خنثی نمود.

محمد قادری کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص خنثی کردن تحریم‌ها بیان کرد: تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی قابل سازش با گفتمان غربی لیبرال دموکراسی نیست و دشمن نیز این موضوع را به درستی فهمیده است که جمهوری اسلامی ایران حاضر به پیروی از آن‌ها نیست بنابراین با توجه به رویکرد خصمانه دشمن باید فرض را بر این بگذاریم که تحریم‌ها ادامه خواهند داشت و تکرار خواهند شد.

قادری ادامه داد: خنثی کردن تحریم‌ها به معنای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی، اتکا به نیروی داخلی و بومی و مدیریت کردن شرایط موجود است و نباید انتظار کاهش تحریم‌ها از سوی دشمن را داشته باشیم.

وی در ادامه تشریح کرد: فارغ از هرگونه اتفاق بیرونی می‌توان با یک تدبیر و هوشمندی خاص، توان، پتانسیل و ظرفیت‌های داخلی کشور را فعال کرده و با اتکا به دانش بومی و حرکت در مسیری که بتوان از همه داشته‌های بومی کشور هم از نقطه نظر نیروی انسانی و هم از نقطه نظر زیرساخت‌های موجود در حوزه صنعت، کشاورزی، علم و فناوری و ... استفاده کرد، تحریم‌ها را خنثی نمود.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: در حوزه بین‌المللی نیز جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند از دوستان خود در فضای بین‌المللی، کشورهای حوزه مقاومت و ظرفیت‌هایی که بین ایران و کشورهایی که حلقه غیر همسو با نظام غرب تلقی می‌شوند، جهت خنثی کردن تحریم‌ها استفاده کند.


بیشتر بخوانید؛

برخی به جای خنثی کردن تحریم ها به فکر مذاکره جدید هستند
تاکید سران قوا بر بی اثر کردن تحریم‌ها و شکستن آن


226830