معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

تدوین پروتکل‌های بهداشتی اختصاصی «گردشگری ایمن» در یزد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد از تدوین پروتکل‌های بهداشتی اختصاصی «گردشگری ایمن» در یزد خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدرضا دهقان در نشست هم اندیشی معرفی یزد به عنوان پایلوت مقصد ایمن گردشگری کشور اظهار داشت: گردشگری استان یزد در طول 11 ماهی که درگیر بیماری کرونا بود با مشکل جدی روبرو شد به ویژه اینکه قبل از آن هم شیوع آنفلوآنزا را داشتیم.

وی تصریح کرد: یزد نخستین استانی بود که به صورت داوطلبانه با توجه به سیاست‌های مسئولان استان، اقدام به تعطیلی مراکز گردشگری و هتل‌ها برای مقابله با کرونا کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد خاطرنشان کرد: در طول مدت شیوع کرونا، اماکن گردشگری همراهی لازم برای پیشگیری از این ویروس را داشتند و کمترین میزان تخلف را در این اماکن شاهد بودیم.

دهقان با بیان اینکه تاکید دانشگاه علوم پزشکی هم به صورت مشترک بر تداوم حیات این صنعت در استان و حفظ سلامت جامعه گفت: در همین راستا نخستین پروتکل‌های بهداشتی تخصصی را برای صنعت گردشگری و توریسم استان با کمک کارشناسان فرهنگی سازمان میراث فرهنگی تدوین و آماده اجرا کردیم.

وی افزود: از طرف دیگر آموزش‌های لازم به فعالان گردشگری استان یزد در حوزه‌های مختلف مرتبط با این پروتکل تخصصی ارائه شد و تمام فعالانی که بخواهند به کار خود ادامه دهند باید لوح مربوط به آن را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید؛

یزد پیشتاز و الگوی کشور در گردشگری ایمن است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد تصریح کرد: نکته دوم این است که ما پروتکل را به گونه‌ای نوشتیم که استان یزد با توجه به ظرفیت‌های پزشکی، به عنوان توریسم سلامت و گردشگری سلامت به گردشگران و میهمانان استان خدمت ارائه کند و پس از شیوع کرونا هم همچنان بحث مقصد ایمن گردشگری کشور شناخته شود.

دهقان ادامه داد: همانطور که برخی تولیدات برند سیب سلامت را می‌گیرند، فعالان گردشگری هم که بتوانند در حوزه رعایت پروتکل‌ها اصول را رعایت کنند هم این گواهینامه را گرفته و همین موضوع اطمینان بخشی خاصی در این حوزه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

226794

مطالب مرتبط