مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین:

شیوع بیماری کرونا مسیر تازه ای برای ارائه خدمات ایجاد کرد

فاطمه محمدبیگی ضمن ارائه گزارشی از تلاش مجموعه مرتبطان کتابخانه ها برای روشن نگه داشتن چراغ کتابخانه ها و جلوگیری از فراموشی کتاب و کتابخوانی و همچنین مشارکت و همراهی با رویدادهای اجتماعی در ایام کرونا، از تحول شیوه های خدمت رسانی خبر داد.

به گزارش پرسون از قزوین، فاطمه محمدبیگی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قزوین عناوین فعالیت ها، تلاش ها و زحمات مجموعه مرتبطین کتابخانه ها، اعم از کارکنان و کتابخوانها برای روشن نگه داشتن چراغ کتابخانه ها و جلوگیری از فراموشی کتاب و کتابخوانی و همچنین مشارکت و همراهی با رویدادهای اجتماعی در ایام کرونا را این گونه فهرست کرد.

کارکنان و کتابداران اداره کل کتابخانه های استان قزوین به مناسبت هفته کتاب با حضور در سازمان انتقال خون استان ، خون یعنی زندگی را اهدا کردند.

و همچنین در اداره کل کتابخانه های عمومی استان به مناسبت هفته سلامت زنان نشست تخصصی سلامت روان بانوان قزوین با حضور خانم آرزو بارسم، کارشناس رواندرمانگر به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم برگزار شد.

نشست تخصصی مدیریت استرس و اضطراب با حضور کارشناس رواندرمانگر، در همین محل به صورت مجازی در پلتفرم اسکای روم برگزار شد.

نخستین پادکست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین با نام « کتابخوان» با بخش های متنوع رونمایی و منتشر شد. سلسله پادکست ها های عمومی استان قزوین هر ماه با ارائه فعالیت ها، برنامه ها، خدمات کتابخانه ها به همراه مرور و معرفی کتاب ها منتشر می شود و بخشی از خدمات این اداره‌ کل و کتابخانه ها را در اختیار علاقمندان قرار می دهد. این پادکست در مدت زمان 20 دقیقه تهیه شده است، که با ارائه توضیحاتی از خانم فاطمه محمد بیگی آغاز و با گفت وگویی دوستانه با برگزیدگان هفته کتاب ادامه پیدا می کند.


بیشتر بخوانید؛

نقش مهم کتابخانه‌ها شکل‌گیری «مکان سوم» در زیست اجتماعی

برگزاری ۱۴۸۰ برنامه شاخص هفته کتاب در فضای مجازی


به تبعیت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پویش نقاشی «کرونا را شکست می دهیم» با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان در ایام کرونا، برای گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال اجرا گردید.

مسابقات کتابخوانی در سامانه مسابقات کتابخوانی "سماک" که به صورت الکترونیکی برگزار شد.

و به پاس قدردانی از فداکاری و ایثارگری جامعه پزشکی و پرستاران خانم ها فاطمه محمد بیگی و ندا امیرلو معاون اداره کل و اکبر عبدالهی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، در بیمارستان بوعلی قزوین حاضر شدند.

تولید محتوای فرهنگی و ترویجی و ساخت کلیپهای تصویری با موضوع کرونا و انتشار در بستر فضای مجازی نیز از دیگر عناوین فعالیت های این مجموعه بود.

در پایان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در آئین رونمایی از طرح کتابرسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین که با حضور مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، صدیقه ربیعی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: در مدت زمانی که شیوع بیماری کرونا مسیر تازه ای برای ارائه بسیاری از خدمات ایجاد کرد اداره کل کتابخانه ها نیز با رویکردی نوین در این میدان حاضر شد و توانست بسیاری از فعالیت های ترویجی خود را در این حوزه متمرکز کند.

حسین رستمی_استان قزوین

226719