مدیرعامل شرکت گاز اردبیل:

بدلیل برودت هوا مصرف گاز در استان اردبیل افزایش یافته است

با توجه به شرایط زمستانی و سردسیر بودن مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل، مصرف گاز در استان تا 9 درصد افزایش داشته است

به گزارش سایت خبری پرسون از اردبیل، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: مصرف گاز با توجه به برودت هوا در شهرهای مختلف استان اردبیل تا 9 درصد افزایش یافته است.

سردار اسماعیلی 10 دی ماه در نشست مدیران شرکت گاز استان که به صورت ویدئوکنفرانس در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط زمستانی و سردسیر بودن مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل، مصرف گاز در هفته جاری 9 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته که انتظار می‌رود با رعایت الگوهای مصرف این شرایط وضعیت کاهشی پیدا کند.
وی تصریح کرد: در صورت تداوم افزایش مصرف گاز احتمال افت فشار و قطعی گاز در برخی از مناطق وجود دارد که از هم اکنون باید شهروندان و مشترکین شرکت گاز نسبت به رعایت الگوهای مصرف و همچنین مراعات اصل بهینه مصرف گاز دقت کرده و به شرایط پایداری گاز کمک کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت:‌ براساس مباحث 19 ساختمان، دمای مطلوب و رفاه در اتاق‌ها 18 تا 21 درجه اعلام شده که هر شهروند با کاهش یک درجه‌ای دمای هوای منزل با کم کردن مصرف وسایل گازسوز می‌تواند به شرایط مناسب و پایدار خدمات‌رسانی شرکت گاز کمک کند.
سردار اسماعیلی افزود: شهروندان باید در هنگام صبح و همچنین شب از لباس ضخیم در منزل استفاده کرده و در صورت نیاز نداشتن در اتاق‌های خالی به خاموشی وسایل گرمایشی در این اتاق‌ها اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه مشترکین شرکت گاز استان بیش از دو میلیارد و 102 میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل روند افزایشی را نشان می‌دهد


بیشتر بخوانید؛

مصرف گاز در استان ۶ درصد افزایش داشته است


اسماعیلی اصلاح الگوی مصرف را از راهبردهای ارزشمند در برون رفت از مشکلات احتمالی برشمرد و اضافه کرد: ضرورت دارد در کنار مشترکان خانگی در ادارات نیز نسبت به تنظیم دمای مناسب پکیچ و سیستم گرمایشی متمرکز اقدامی مناسب انجام داده تا از قطعی گاز در روزهای آینده جلوگیری شود.
وی ادامه داد: همچنان شرکت گاز استان عملیات گازرسانی را به مناطق مختلف روستایی در اولویت قرار داده به طوریکه رشد شش برابری گازرسانی به روستاهای مناطق محروم نظیر خلخال، گرمی و کوثر را شاهد هستیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در مورد حذف قبوض کاغذی مشترکین شرکت گاز نیز بیان کرد: تاکنون 90 درصد اطلاعات مشترکین در قالب این طرح جمع‌آوری شده و نسبت به ارسال هزینه گاز مصرفی به صورت آنلاین و پیامکی اقدام کردیم که این کار همچنان در اولویت است.

226569