آغاز واکسیناسیون ۴۵۰ میلیون نفر در اروپا +تصاویر

واکسیناسیون سراسری در قاره سبز آغاز شد. از پرستاران خانگی در فرانسه تا بیمارستان‌ها در لهستان، از سالمندان اروپایی تا خدمه آن‌ها در خانه سالمندان در اولویت واکسیناسیون اروپایی‌ها قرار گرفتند.

به گزارش سایت خبری پرسون، قرار است ۴۵۰ میلیون نفر ساکن در اتحادیه اروپا شامل این طرح شوند. در اسپانیا یک زن ۹۶ ساله اولین نفری بود که در یک خانه سالمندان در نزدیکی مادرید واکسن کرونا را دریافت کرد. در ایتالیا نیز که اولین کشور اروپایی با آمار قابل توجه مبتلایان به کووید-۱۹ است، یک پرستار ۲۹ ساله واکسن ویروس کرونای فایزر-بایون تک را دریافت کرد.

اتحادیه اروپا قرار است ۱۲.۵ میلیون دز واکسن را تا پایان سال‌جاری میلادی دریافت کند که این مقدار برای واکسیناسیون ۵.۲۵ میلیون نفر برای تزریق طی دو مرحله کافی است. شرکت‌های داروسازی در تلاشند تقاضای جهانی برای تامین واکسن را برآورده کنند و قصد دارند سال آینده ۱.۳ میلیارد تزریق انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: ما با ۱۰۰ سال سابقه، اولین واکسن‌ساز آسیا هستیم

اتحادیه اروپا علاوه بر شرکت داروسازی فایزر با شرکت‌های دیگری از جمله مدرنا و آسترازنکا هم بستن قرارداد‌هایی برای تامین بیش از دو میلیارد دز واکسن را تضمین کرده و قرار است همه بزرگسالان در سال ۲۰۲۱ در برابر بیماری واکسینه شوند.

طرح واکسیناسیون سراسری در اتحادیه اروپا در شرایطی آغاز شده است که به‌رغم تعطیلی‌ها و قرنطینه‌ها و محدودیت در جابه‌جایی‌ها در ماه‌های اخیر این بیماری رشد فراوانی داشته و افراد بیشتری را درگیر این بیماری عفونی کرده است.

226491