رییس پلیس راه استان کرمانشاه خبر داد:

کاهش ۳۸ درصدی تصادفات برون شهری طی ۹ ماه گذشته در استان

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه از سال ۹۶ تا امروز روند کاهشی تصادفات برون شهری چشمگیر بوده که حاصل تلاش همکاران و توجه رانندگان می باشد که جای تقدیر دارد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، « امروز سه‌شنبه نهم دی ماه» شصت و هفتمین جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان به حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رییس پلیس راه استان، مدیر کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان، رییس پلیس راهور استان، فرماندار کرمانشاه و دیگر مسؤولان ذی ربط در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

سرهنگ محمد حیدری رییس پلیس راه استان کرمانشاه در این جلسه، اظهار داشت: خوشبختانه از سال ۹۶ تا امروز روند کاهشی تصادفات برون شهری چشمگیر بوده که حاصل تلاش همکاران و توجه رانندگان می باشد که جای تقدیر دارد.

حیدری با اشاره به کسب رتبه چهارم کشوری بر اساس آمار هفت ماهه سال جاری در کاهش تصادفات افزود: امسال نسبت به سال گذشته ۲۳/۸٪ کاهش تلفات فوتی و ۱۹درصد کاهش تصادفات جرحی طی ۹ ماه گذشته داشته ایم و در مجموع ۳۸ درصد کاهش تصادفات جاده های برون شهری به ثبت رسیده است.

رییس پلیس راه استان، بیشترین آمار تصادفات را بین گروه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال عنوان کرد و افزود: سرعت و سبقت غیر مجاز بیشترین عامل تصادفات شناخته شده و رانندگان با سرعت بالاتر از ۱۵۰ کیلو متر در جاده به مدت ۱۰ روز خودرو توقیف و شامل جریمه هم می شود.

این مسؤول از مشکلات جاده های استان به ساختار پلیس راه پاوه اشاره کرد و افزود: در این خصوص سه ماه مهلت داده اند و اگر طی سه ماه ساختار پلیس راه عملی نشود ساختار به استان دیگری داده می شود.

حیدری با اشاره به عبور زوار عتبات عالیات از استان کرمانشاه گفت: سال آینده مسولیت ما سنگینتر می شود و نیاز به برنامه ریزی ویژه دارد.

مهین رحمانی- استان کرمانشاه

226390