سحر قریشی با «بانک‌زده‌ها» به فجر می‌رود

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بانک‌زده‌ها» درباره علت حضور این فیلم در جشنواره ملی فیلم فجر با بازی سحر قریشی می‌گوید.

به گزارش پرسون، علی رویین‌تن تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بانک‌زده‌ها» که این روزها در مرحله مونتاژ قرار دارد و خود را برای رسیدن به سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده می‌کند درباره علت حضور این فیلم در جشنواره بیان کرد: جشنواره ملی فیلم فجر، جشنواره ملی سینمای ایران است و عوامل در این رویداد دیده و تجلیل می‌شوند و من هم برای دیده شدن زحمت عوامل در این رویداد شرکت می کنم.

وی افزود: با اینکه رقابت خیلی چیز قشنگی است اما من هیچ مناسبتی با هیچ جشنواره‌ای ندارم ولی باتوجه به اینکه شرکت در جشنواره‌ها حق عوامل است و آن‌ها دوست دارند هنرشان دیده شود پس این موضوع باعث شد که در این جریان سینمایی شرکت کنیم.

این نویسنده و کارگردان سینما درباره نبود مردم در این دوره از جشنواره عنوان کرد: وقتی شرایط بحرانی می‌شود و فاجعه‌ای با نام کرونا می‌آید، اتفاقاتی را هم به دنبال دارد. به نظر من جایی که مردم نیستند زندگی هم نیست، فیلمی که مردم آن را نبینند، اصلا فیلم نیست. به نظر من هرچیزی که انگاره ملی و جشن ملی باشد، حرمت زیادی دارد چون ملی یعنی مردمی و وقتی که مردم باشند ارزش زیادی دارد. درباره شرایط امسال هم باید بگویم با اینکه حضور مردم نیست ولی انگاره ملیت و ملی بودن وجود دارد. حضور در این جشنواره به این معناست که ما به عنوان اهالی سینما، این موضوع را به رخ بکشیم که سینما هنوز زنده است و هنرمندان باید در شرایط سخت هم برای مردم تلاش کنند.


بیشتر بخوانید؛

مصطفی زمانی با «روز ششم» به جشنواره ملی فیلم فجر می‌رود

جشنواره ملی فیلم فجر راهی جز تعویق ندارد


کارگردان «دل‌شکسته» در بخش دیگری از صحبت‌هایش به نگارش فیلمنامه فیلم شهید ابراهیم هادی اشاره کرد و گفت: مشغول نگارش فیلمنامه شهید ابراهیم هادی هستم که پس از یک سال و نیم تحقیق، نگارش آن را آغاز کرده‌ام.

این تهیه‌کننده در پایان درباره علت نگارش این اثر اظهار کرد: ابراهیم هادی جوانمرد جنگ است، ورزشکار جنگ است، پوریای ولی جنگ ایران است. در جامعه‌ای که انسانیت و مردانگی کم می‌شود باید فیلمی درباره ترویجِ بزرگی و مردانگی ساخته شود. در شرایط تحریم اقتصادی که دست آدم‌ها در جیب دیگران است، من درباره کسی فیلمنامه می‌نویسم که هر چیزی از وجودش را می‌دهد تا به فقرا کمک کند و نان سر سفره مردم ببرد. جدا از رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌هایی که دارد، در زمانی که همه مشغول فراهم کردن نان و غذا برای جبهه جنگ هستند، یک سرباز جنگ از جبهه نان آورده و سر سفره نیازمندان می‌برد. ابراهیم هادی نماد جذب و رویش است نه ریزش و دفع.

«بانک زده‌ها» روایت چند دزد است که برای تقسیم پول دزدی به دنبال یک قاضی عادل می‌گردند که این پول را به مساوات بین آن‌ها تقسیم کند.

منبع: صبا

226275

مطالب مرتبط